باب چاپک، مدیرعامل جدید شرکت دیزنی اعلام کرد دیزنی درحال «بررسی سناریوهای مختلف برای اطمینان حاصل کردن از اعمال رویکردی محتاطانه، معقولانه و دقیق» است تا بتواند دوباره پارک‌ها را افتتاح کند. او گفت کنترل تراکم جمعیت، ظرفیت محدود و تدابیر سلامتی همگی از جمله کارهایی هستند که تحت بررسی قرار دارند. پارک شانگهای ۸۰ هزار نفر ظرفیت دارد؛ اما تحت محدودیت‌های دولتی باید نهایت با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کند که چیزی معادل ۲۴ هزار بازدیدکننده در روز خواهد بود. چاپک گفت پارک با ظرفیت کمتر از ۳۰ درصد دوباره افتتاح خواهد شد و بعد از چند هفته به رقم ۲۴ هزار نفر می‌رسد.

دیزنی‌لند شانگهای نخستین پارکی بود که بسته شد و در پایان ژانویه درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بست. دیزنی‌لند هنگ‌کنگ هم با فاصله کمی بسته شد و دیزنی‌لند  و دیزنی‌سی توکیو هم اواخر فوریه بسته شدند. پارک‌های داخل ایالات‌متحده از اواسط مارس بسته شدند. دیزنی ابتدا امیدوار بود بتواند آنها را تا اواسط آوریل باز کند؛ اما وقتی مشخص شد این امکان وجود ندارد، آنها را بدون اعلام تاریخ بازگشت بست. این مساله باعث تعدیل جمعی از کارمندان شد. مدیران هم مصون نبوده‌اند و خود چاپک قبول کرد تا حقوقش با کاهش ۵۰ درصدی روبه‌رو شود. رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سابق شرکت باب آیگر هم کل حقوق خود در دوران کرونا را حذف کرد.

تحلیلگران پیش‌بینی‌های مالی دراز مدت خود برای شرکت را کاهش داده‌اند و کاهش درآمد پارک‌های موضوعی یکی از دلایل اصلی این امر بوده است. مایکل نیتنسون از شرکت موفت‌نیتنسون تخمین زده دریافتی دیزنی از پارک‌های موضوعی در سال مالی جاری با کاهشی ۳۳ درصدی به ۷/ ۱۷ میلیارد دلار برسد و درآمد کل شرکت هم با کاهشی ۶۵ درصدی معادل ۴/ ۲ میلیارد دلار باشد.