ادامه ساز و آوازهای برخط

کیهان کلهر با نواختن سه تار برای مخاطبان خود در سراسر جهان، به وعده خود به هواداران عمل کرده و علاقه‌مندان موسیقی می‌توانند این اجرا را از طریق دو پلت‌فرم به‌صورت همزمان و زنده در سراسر جهان تماشا کنند. او پنج‌شنبه شب (اول خردادماه) با تکنوازی سه تار به‌صورت زنده از طریق فضای مجازی مهمان خانه‌های مخاطبان جهانی خود خواهد بود.

این اجرا که احتمال می‌رود به‌صورت بداهه‌نوازی باشد، همزمان از اکانت اینستاگرام کیهان کلهر و دانشگاه استنفورد آمریکا پخش خواهد شد.

پیش از این قرار بود شامگاه دوشنبه ۲۵ فروردین، اجرایی به‌صورت زنده با اعضای گروه جاده ابریشم به‌صورت مجازی در نقاط مختلف جهان شکل گیرد که کلهر امکان انجام این کار را نداشت. از این رو یکی از اجراهایی را که چند روز پیش به‌صورت پست در این صفحه منتشر شده بود در اختیار جاده ابریشم قرار داد تا دیگر مخاطبان از طریق آدرس‌های داده شده آن را ببینند. این هنرمند در همان شب با انتشار اطلاعیه‌ای در فضای مجازی وعده داد که به زودی از طریق فضای مجازی برای مخاطبان خود در سراسر جهان که در پی شیوع بیماری کرونا خانه‌نشینی، گزینه خردمندانه آنها شده است سه‌تار خواهد نواخت.

همچنین همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر کنسرت آنلاینی را برگزار می‌کند. این کنسرت با همراهی ارکستر مجلسی تهران و به رهبری بردیا کیارس ساعت ۲۱ روز یکشنبه چهارم خرداد ماه در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود و از طریق صفحه مجازی لنز برای مخاطبان نمایش داده خواهد شد.

در این کنسرت آنلاین که به گفته برگزارکنندگانش یکی از بزرگ‌ترین کنسرت‌های آنلاین کشور خواهد بود، قطعاتی منتخب از آلبوم‌های «نسیم وصل» و «با ستاره‌ها» به آهنگسازی و تنظیم محمد جواد ضرابیان و سینا جهان آبادی از محل تالار وحدت به‌صورت آنلاین اجرا می‌شود.

تاکنون کیوان ساکت، وحید تاج، گروه رستاک، سامان احتشامی، علی زندوکیلی و پرواز همای کنسرت‌های آنلاینی را در تالار وحدت تهران برگزار کرده بودند.