طبق اعلام موسسه هنرمندان پیشکسوت، او صبح روز دوشنبه پنجم خردادماه در منزل شخصی خود به علت ایست قلبی درگذشته است. از جمله معروف‌ترین آثار سینمایی او می‌توان به «هامون»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «ماموریت آقای شادی»، «همسر» و «من زمین را دوست دارم» اشاره کرد. همچنین «بچه‌های کوچه دوستی» هنگامه مفید، «همه بچه‌های من» مرضیه برومند، «بی‌گناهان» احمد امینی، «میوه ممنوعه» حسن فتحی و «رسم عاشقی» سعید سلطانی نیز از جمله مجموعه‌های تلویزیونی هستند که صدیقه کیانفر در آنها به ایفای نقش پرداخته بود. او به‌رغم حضور در بسیاری از آثار تلویزیونی و سینمایی کمتر از سایر همکاران و هم نسل‌های خود در میان عامه مردم شناخته شده بود.

او در سال ۱۳۱۱ در شهر آبادان متولد شد. فعالیت در رادیو را از سال ۱۳۳۶ با گویندگی و اجرای نمایش در رادیو نفت آبادان تجربه کرد. او بازی در سینما را با بحران، کاری از علی‌اصغر شادروان آغاز کرد. آخرین حضور مرحوم صدیقه کیانفر در فیلم سینمایی «پیشی میشی» در حوزه کودک و نوجوان بود.

 این فیلم عنوان تازه‌ترین ساخته کمدی حسین قناعت و تهیه کنندگی احمد احمدی است که قرار بود نوروز امسال در سینماهای سراسر کشور به نمایش دربیاید که به‌دلیل کرونا از اکران باز ماند. همچنین آخرین کار تلویزیونی این بانوی هنرمند سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار بود.

تهیه‌کننده فیلم درمتنی درباره درگذشت او نوشته است: «صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون سال گذشته در فیلم سینمایی پیشی میشی ایفای نقش کرد و افسوس که این حضور به‌عنوان آخرین حضور سینمایی او ثبت شد. حضور گرم او در این فیلم. برای ما خاطرات خوبی را به‌دنبال داشت و یاد او همیشه با ما خواهد بود و هیچ کسی نمی‌تواند جای او را در هنر ایران پر کند. درگذشت صدیقه کیانفر را به خانواده وی و علاقه‌مندان هنر تسلیت می‌گوییم.»

قرار است مراسم تشییع پیکر این هنرمند فقید ساعت ۱۰:۳۰ روز چهارشنبه هفتم خردادماه در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) انجام گیرد.

طبق اعلام خانواده او به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ای در خانه هنرمندان ایران یا تالار وحدت برگزار نمی‌شود و تمامی موارد مربوط به مراسم خاکسپاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) انجام خواهد شد.