ساخت فصل جدید «روزگار جوانی» پس از 20 سال

فصل اول این سریال در سال ۷۷ به تهیه‌کنندگی اصغر توسلی و کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی و نویسندگی اصغر فرهادی ساخته شد و فصل دوم در سال ۷۸ به تهیه کنندگی و کارگردانی اصغر توسلی و نویسندگی علی‌اکبر محلوجیان و فرهاد نقدعلی روانه آنتن شبکه پنج سیما شد.

حمید طاهری به تازگی نویسندگی فصل جدیدی از این سریال را با همین نام به عهده گرفته است. وی که قبل‌تر نگارش سریال‌های در جست‌وجوی آرامش، آرماندو و نیاز را برای تلویزیون داشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره متن‌های این سریال گفت: به تازگی سیناپس‌های این سریال به پایان رسیده است و مرحله نگارش را آغاز کرد‌ه‌ایم.

وی درباره تعداد قسمت‌های این سریال نیز گفت: تا الان نزدیک به ۳۰ قسمت را برای «روزگار جوانی» در نظر گرفته‌ایم اما به احتمال فراوان پتانسیل قصه آن را تا ۵۰ قسمت برساند. به شخصه این اطمینان را دارم که سریال موفقی را روانه آنتن شبکه پنج خواهیم کرد.

این نویسنده با بیان شباهت‌هایی بین نسخه جدید و قدیمی این سریال نیز گفت: قصه ای که ما به تصویر می کشیم ادامه داستان همان شخصیت‌های قبلی نیست چراکه دیگر ۲۰ سال از آن زمان می گذرد اما باید بگویم که قصه ای که در دست داریم قرابت جنسی دارد با نسخه «روزگار جوانی» در فصل یک و دو که در سال ۷۷ پخش شد.

طاهری افزود: ما در قصه مان چند جوان دانشجوی بیست ساله داریم که از شهرستان به تهران آمده‌اند و برای پیدا کردن کار، شغل، تحصیل، خانه و... با مشکلاتی مواجهند. تم جذابی که آن کار داشت، حضور دانشجوها در تهران و رابطه آنها با یکدیگر بود. اما به‌خاطر تغییر زمانه و شرایط جدید و تغییر سبک زندگی دهه هفتاد و هشتادی‌ها با دهه پنجاه و شصتی‌ها ما هم باید این تغییرات را نسبت به سریالی که در دهه ۷۰ پخش شد، در قصه می‌گنجاندیم.

این نویسنده درباره انتخاب بازیگران این سریال نیز عنوان کرد: بالطبع باید از بازیگران جدید در سریال استفاده کنیم که بین رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال باشند و با نقش هماهنگی داشته باشند. با این کار می‌توانیم تعدادی بازیگر جدید را به سینما و تلویزیون کشور معرفی کنیم.