واکنش پسر «جان وین» به اتهام نژادپرست بودن این بازیگر

به گزارش «ایسنا» به نقل از فاکس نیوز،‌ حزب دموکرات اورنج کانتی کالیفرنیا در مصوبه‌ای که چند روز پیش به تصویب رسید خواستار تغییر نام، برداشتن مجسمه و یادبودهای «جان وین» از فرودگاه این منطقه به دلیل آنچه دیدگاه‌های نژادپرستانه این ستاره سینمای وسترن‌هالیوود در چند دهه گذشته عنوان شده، شد.

پسر این بازیگر در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «بگذارید یک چیز را روشن کنم، جان وین نژادپرست نبود. می‌دانم که این عبارت این روزها زیاد مطرح می‌شود اما من به صراحت این موضوع را می‌گویم. شکی نیست که صحبت‌های پدرم در مصاحبه‌ای که ۵۰ سال پیش انجام داد موجب رنجش و خشم افرادی شده است اما آنها اظهارت او را تغییر دادند و احساسات واقعی پدرم به خوبی منتقل نشده است.»

جان وین  در مصاحبه‌ سال‌های دورش با یک مجله عنوان کرده بود که به برتری سفیدپوستان تا تحصیل سیاه‌پوستان و رسیدن به مرحله مسوولیت‌پذیری معتقد است و همچنین به دادن اختیار و قدرت رهبری و قضاوت به افراد غیرمسوول اعتقاد ندارد. او همچنین گفته بود بابت این موضوع که این افراد چند نسل پیش برده بودند احساس گناه نمی‌کند.

اتان وین در بیانیه‌ خود اضافه کرده است: او مخالف اعتقادات تعصب‌آمیز بود و با افرادی از تمامی نژادها همکاری و آنها را استخدام می‌کرد. قضاوت کردن درباره جان وین بر اساس یک مصاحبه که تصویری متضاد با شخصیت واقعی او را ارائه می‌دهد ناعادلانه است. تمرکز کنونی روی مساله عدالت اجتماعی کاملا معتبر و ضروری است اما تلاش‌ها برای بهره‌برداری سیاسی از آن، فرصت‌های واقعی برای اصلاحات را از بین‌ می‌برد. اگر پدرم امروز زنده بود در خط مقدم عدالت و عدالت‌خواهی برای همه مردم حضور می‌یافت و برای حق اعتراض و تلاش برای تغییر برای همه می‌ایستاد.