سالن‌های تئاتر و سینما تعطیل نمی‌شوند

با این حال بازارها رونقی نگرفت و مردم استقبال چندانی از رویدادهای هنری نکردند. با شیوع موج دوم کرونا و آمارهایی که منتشر می‌شود حرف و حدیث‌هایی درباره بازگشت محدودیت‌ها به گوش می‌رسید و یکی از آن محدودیت‌ها تعطیلی دوباره سالن‌های هنری بود. دیروز اما مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که در پی شیوع مجدد کرونا، سالن‌های تئاتر و سینما تعطیل نمی‌شوند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن حسن‌زاده درباره جلسه‌ای که مبنی بر تعطیلی دوباره اجراهای تئاتر و اجرای فیلم‌ها در سالن‌های سینما در پی شروع موج دوم کرونا صورت گرفته بود، گفت: این خبر از اساس کذب است چون قرار نبوده که چنین اتفاقی پیش بیاید و قرار نبوده در ستاد ملی مبارزه با کرونا راجع‌به این مساله صحبت شود و خروجی جلسه این مسائل نبوده است.

وی افزود: همان‌طور که اطلاع‌رسانی شده، تنها ابلاغیه‌ای که به این سازمان به‌عنوان یک نهاد یا اداره دولتی مربوط می‌شود این است که از ۱۵ تیرماه به اجبار همه کارکنان باید ماسک بزنند و اگر این کار را نکنند غیبت می‌خورند، حتی ارباب رجوعی هم که به اداره مراجعه می‌کند اگر ماسک نزند، کارکنان می‌توانند پاسخگوی او نباشند بنابراین بقیه مسائل خیلی مربوط به حوزه هنر یا به‌صورت خاص حوزه تئاتر نیست یعنی تمام صحبت‌هایی که مطرح شده خیلی مربوط به بحث هنر نیست و مصوبه‌ای در راستای تعطیلی سالن‌های تئاتر و سینما نداشتند. حسن‌زاده خاطرنشان کرد: به اعتقاد من از زمانی که سالن‌های تئاتر و سینما بازگشایی شده، بیشتر از هر مکان عمومی مسقف، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم بر تعطیلی دوباره سالن‌ها گرفته شود این تصمیم درست است یا نه، گفت: اگر مصوبه‌ای در این راستا باشد، ملزم به رعایت این مصوبه‌ایم و بدون‌شک بلافاصله ابلاغ و اجرایی می‌شود، این تصمیمی است که در سطح کلان و در سطح ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته می‌شود و عین تمام تصمیماتی که پیش‌تر از این بوده رعایت می‌شود. اما اگر چنین اتفاقی پیش بیاید شروع مجدد فعالیت‌های هنری بسیار مشکل‌تر از امروز می‌شود و متاسفانه هنرمندان از این ناحیه بیشتر ضرر می‌کنند اما آن چیزی که بیشتر از همه مهم است حفظ جان و حفظ بهداشت همه هنرمندان و همچنین مراجعه‌کنندگان و مخاطبان هنر تئاتر است.