واکنش به اعتراض مسلمانان هند به اکران فیلم مجیدی

آکادمی رضا که نهادی از مسلمانان صوفی هندی است، نخستین نهادی بود که نسبت به اکران فیلم اعتراض کرد. رحمان نوری سخنگوی این نهاد نسبت به نمایش حضرت محمد(ص) در این فیلم به عنوان یک انسان اعتراض داشت.

او گفت: «فیلم دوران کودکی و مادر پیامبر را نشان می‌دهد که در اسلام اجازه انجام این کار وجود ندارد. ما این را تحمل نمی‌کنیم. ما به مسوولان نامه نوشته‌ایم تا پخش فیلم ممنوع بشود چون به احساسات مسلمانان خدشه وارد می‌کند.»

در واکنش عرفان مهندس مدیر مرکز مطالعات جامعه و سکولاریسم هند درخواست ممنوعیت پخش این فیلم را سانسور واضح خواند و آن را محکوم کرد. همچنین عبدالقادر مقدم نویسنده و پژوهشگر آثار اسلامی هم این مساله را زیر سوال برد که اگر فیلم داستان زندگی پیامبر را به تصویر می‌کشد، چرا افرادی دارند نسبت به آن اعتراض می‌کنند.

او گفت: «خیلی از مسلمانان نسبت به زندگی محمد رسول‌الله آگاهی ندارند و این می‌تواند الهام‌بخش آنها باشد.  عرب‌ها با الهام از درس‌های پیامبر از نظر فرهنگی، اقتصادی و علمی پیشرفت کردند. اسلام پرستش بت‌ها را ممنوع می‌کند، اما هیچ مشکلی با صحبت کردن یا به نمایش گذاشتن زندگی پیامبر ندارد.»