عبور فیلم‌ها از مرز فروش 5 میلیاردی

فیلم «شنای پروانه» به کار خود پایان داد تا در زمانی دیگر روی پرده برود و فیلم «خروج» حاتمی‌کیا که نخستین فیلم اکران آنلاین بود از روز چهارشنبه هشت مرداد به روی پرده سینماها رفت و ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروش را پشت‌سر گذاشت.

در این هفته «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» ساخته پیمان قاسم‌خانی که اکران اینترنتی آن نیز در پلت‌فرم‌ها به تازگی آغاز شد، طی مدت ۲۳ هفته از زمان آغاز اکران درمجموع موفق به فروش ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون و ۷۸۴ هزار تومانی شد.

«زن‌ها فرشته‌اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش از روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه به روی پرده رفت و طی مدت ۱۷ روز  موفق به فروش ۲۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

 «چهل و هفت» به کارگردانی احمد اطراقچی و علیرضا عطاءالله تبریزی و تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه نیز ازجمله فیلم‌هایی است که اکرانش از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و به‌دلیل شیوع کرونا متوقف شد. این فیلم تاکنون مجموع فروشش به عدد هفت میلیون و ۲۲۵ هزار تومان رسیده است.

در اکران آنلاین نیز فیلم‌های «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی و «نرگس مست» به کارگردانی سیدجلال‌الدین دری نیز در حال اکران هستند؛ ضمن اینکه فیلم مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» ساخته سام کلانتری نیز در جمع فیلم‌های درحال اکران آنلاین است. پیش از این خبر از اکران فیلم «هفت و نیم» ساخته نوید محمودی بود که این فیلم با یک هفته تاخیر، از ۱۴ مرداد ماه به شکل آنلاین اکران خواهد شد.