بازار داغ کنسرت‌های آنلاین

کیهان کلهر، همایون شجریان، سالار عقیلی، علی زند وکیلی و... از کسانی بودند که محبوب‌ترین اجراها را روی خطوط اینترنت بردند. و حالا پس از موفقیت این گروه‌ها قرار است که نوازندگان و خوانندگان موسیقی نواحی ایران نیز تجربه موفق کنسرت آنلاین را تکرار کنند. در هفته گذشته درگذشت بخشی سهراب محمدی با واکنش همدلانه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد. پیش از این نیز ویدئوهای اجرای موسیقی محلی با استقبال گسترده کاربران مواجه شده بود. به نظر می‌رسد که نوازندگان موسیقی نواحی نیز بتوانند از بازار آنلاین کنسرت‌ها بهره مناسبی ببرند.

نخستین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی نواحی ایران از ۲۳ تا ۲۶ مرداد، برگزار می‌شود. در این کنسرت‌ها، هنرمندان سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمانشاه، لرستان، خراسان، خوزستان و آذربایجان اجرا خواهند کرد.این مجموعه کنسرت‌های آنلاین که از طریق صفحه مجازی انجمن موسیقی ایران و رسانه «هفدانگ» پخش می‌شود، دو اجرا در ساعت‌های ۲۱ و ۲۱:۴۵ خواهند داشت. تاریخ و عنوان اولین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی نواحی ایران به ترتیب زیر اعلام شده است: اولین اجرای موسیقی نواحی در روز پنج‌شنبه ۲۳ مرداد، با هنرمندی خداداد شکل زهی و فاروق رحمانی از هنرمندان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود و سپس ساعت ۲۱:۴۵ حیدر سلمانی و حیدر احمدی از هنرمندان بوشهر، اجرای برنامه خواهند داشت. روز جمعه ۲۴ مرداد، در ساعت ۲۱، سیدآرش شهریاری و میلاد داول به اجرای موسیقی کرمانشاهی می‌پردازند و ساعت ۲۱:۴۵ احسان عبدی پور و بابک پیمانی از هنرمندان لرستان، میزبان مردم خواهند بود.

در سومین روز، یعنی شنبه ۲۵ مرداد، علی درافشان و غلام‌رسول صوفی از هنرمندان شرق خراسان، ساعت ۲۱ به اجرای برنامه می‌پردازند و ساعت۲۱:۴۵ همان روز، هنرمندان خوزستانی، احمد بیت‌سیاح و سعید سیاحی، مردم را به اجرای یک موسیقی محلی مهمان خواهند کرد.

در آخرین روز، یکشنبه ۲۶ مرداد، ابتدا در ساعت ۲۱، ایوب سعیدی به اجرای موسیقی شمال خراسان می‌پردازد و در اجرای دوم، ساعت ۲۱:۴۵، سونار نچاری و پانیذ ستاری با اجرای موسیقی آذری، هنرنمایی می‌کنند.