سال گذشته یک افت تاریخی دیگر برای مراسم اهدای برترین جوایز تلویزیونی آمریکا به ثبت رسیده بود و نسبت به سال پیش‌تر یک کاهش ۳۳ درصدی داشت. پارسال ریتینگ تماشای جوایز ۶/ ۱ و تعداد بینندگان آن ۹/ ۶ میلیون نفر بود.  در مقایسه، چهار مراسم قبل از آن را به ترتیب ۲/ ۱۰ میلیون نفر، ۴/ ۱۱ میلیون نفر (هم در ۲۰۱۷ و هم در ۲۰۱۶) و ۹/ ۱۱ میلیون نفر تماشا کرده بودند. رقم ۹/ ۶ میلیونی تقریبا نصف میزان بینندگان ۲۰۱۳ است. 

با این حال، جیمی کیمل که از سالن خالی استیپلز سنتر مراسم را اجرا می‌کرد، توانست از شکل‌گیری یک فاجعه کامل جلوگیری کند. او توانست با وجود تمام موانع مرتبط با کووید-19 نمایش قابل قبولی داشته باشد. 

همچنین باید به این نکته اشاره شود که جوایز امی امسال با مسائل سفت‌وسخت‌تری به نسبت حالت معمول مواجه بود. یکشنبه شب برنامه «فوتبال یکشنبه‌شب» شبکه ان‌بی‌سی هم پخش می‌شد و برای نخستین بار، یکی از مهم‌ترین مسابقات پلی‌آف ان‌بی‌ای از تلویزیون پرایم‌تایم روی آنتن 

رفته بود.  همچنین امسال به‌خاطر کووید-19 هیچ فرش قرمزی در کار نبود که بتواند پیش از برگزاری مراسم، مخاطبان را هیجان‌زده کند. هر دو مراسم زنده قبلی امی یک بخش ویژه جداگانه برای فرش قرمز داشتند.