از شجریان بیاموزید

وی بیان کرد: مطمئن هستم اگر شرایطی بود که آدم‌ها می‌توانستند راحت به تشییع پیکر استاد شجریان بیایند، مراسم تشییع ایشان تاریخی‌ می‌شد، مثل آنچه در مصر برای ام ‌کلثوم و در فرانسه برای شارل آزناوور روی داد.

او افزود: خوانندگان جوان باید درک کنند همه‌چیز پول نیست. از ۵۰ سال پیش خوانندگان زیادی بودند که به‌خاطر کنسرت آنها خیابان بسته می‌شد ولی الان هیچ خبری از آنها نیست. باید اساس را در نظر بگیرند و بگویند من باید این هنر را به خاطر مردم و تفکری که دارم تمام و کمال یاد بگیرم و ارائه بدهم. آنجاست که آدم موفق می‌شود.

پیرنیاکان ادامه داد: اگر ماندلا دنبال این بود که پس از مبارزه بیاید رئیس‌جمهور شود، نمی‌توانست ۲۹ سال در زندان بماند ولی او هدف والاتری داشت. هر کسی برای مردم و یک نظر یا ایده متعالی کار کند، حتما موفق خواهد شد. حتی اگر در زمانه خودش موفق نشود، آیندگان او را خواهند دید و بالا خواهد رفت.

وی در پایان عنوان کرد: فردوسی تمام ثروتی را که از پدرش به او رسیده بود خرج کرد و در خانه نشست و در نهایت یک شاهکار آفرید که همیشه ماندگار است. فردوسی در نهایت از فقر و تنگدستی فوت شد ولی حالا امروزه جامعه آن‌قدر پیشرفت کرده که شجریان در زمان خودش محبوب و مشهور شده است. از او بیاموزید. این آدم از اول با متر و معیار خرد حرکت کرد. خرد هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهد که حرکت انسان انحراف پیدا کند. خرد تنها گوهری در انسان است که آلوده نمی‌شود.