توسعه کج‌دار و مریز تماشاخانه‌ها

   آمفی‌تئاتر روباز در کامیاران

بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر روباز غرب کشور در شهریورماه به مناسبت هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید. این آمفی‌تئاتر شهرستان کامیاران از زمان تصویب، اجرا و ساخت پروژه، یک سال و نیم زمان برد و از نظر زمانی یکی از سریع‌ترین آماده‌سازی‌های پروژه‌های حوزه فرهنگ و هنر در چند دهه اخیر کشور بوده است.آمفی‌تئاتر روباز کامیاران با بودجه یک‌میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومانی در استان کردستان که قطب نمایش خیابانی و میدانی کشور است، ساخته شده و ظرفیت پذیرش یک‌هزار تماشاگر را دارد.

   پلاتو و سالن نمایش لاهیجان

پلاتو و سالن بازسازی‌شده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان نیز همزمان با هفته دولت در شهریور‌ماه با حضور سرپرست فرمانداری و تعدادی از هنرمندان این شهرستان افتتاح شد. بازسازی سالن نمایش با ظرفیت ۹۲ صندلی و پلاتوی تمرین و اجرا با ظرفیت ۴۰صندلی، هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۸‌میلیون تومان داشته است.

   سالن بلک‌باکس تئاتر نوشهر

اوایل شهریور‌ماه سال‌جاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از افتتاح سالن بلک‌باکس تئاتر نوشهر با زیربنای یکصدمتر مربع و ظرفیت بیش از ۷۰تماشاگر که قابلیت افزایش به یکصد تماشاگر را دارد، خبر داد. به گفته او ۱۴۰میلیون تومان برای احداث و تامین تجهیزات این سالن از سوی ارشاد استان هزینه شده است. این پروژه در مدت ۳۲روز به سیستم صوتی، اتاق تعویض لباس، اتاق فرمان، اتاق گریم و ۶ شبکه نوری مجهز شده است.

   سالن نمایش انتظامی در اشتهارد

همزمان با فرا‌رسیدن هفته دولت و در راستای تقویت و توسعه زیر‌ساخت‌های فرهنگی و هنری شهرستان اشتهارد، سالن نمایش مرحوم استاد عزت‌الله انتظامی در محل فرهنگسرای ملاصدرای اشتهارد، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این پروژه از محل اعتبارات استانی در سال ۱۳۹۴ کلید خورده و روند ساخت آن آغاز شد که طی سال‌های اخیر و با جذب اعتبارات لازم و همچنین جذب مشارکت بخش‌خصوصی، این سالن تکمیل و در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری رسید. این سالن دارای ۱۰۰ متر‌مربع زیربنا و ظرفیت ۴۰ نفر تماشاگر است. سالن مرحوم استاد عزت‌الله انتظامی، تنها سالن تمرین و اجرای تخصصی تئاتر در شهرستان اشتهارد است.

   ساخت پلاتویی در قزوین

کیوان حبیبی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین در گفت‌وگو با هنرآنلاین از ساخت پلاتویی در مجتمع فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی با ظرفیت هفتاد نفر با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد که این پلاتو هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

   سالن بلک‌باکس در اراک

عملیات ساخت سالن بلک‌باکس بوستان شهر اراک ۲۸ مهرماه، همزمان با بزرگداشت روز اراک با حضور جمعی از مسوولان در بوستان پارک‌شهر آغاز شد.

این سالن در فضایی به وسعت یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث می‌شود. ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه فرهنگی پیش‌بینی شده و امید می‌رود که عملیات اجرایی آن برای روز اراک سال آینده به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری شود.