توضیح نویسنده سریال «صفر‌۲۱»  درباره استقبال کم مخاطبان

 بیشتر نگاهمان روی کار کمدی درام بوده است. هدفمان مطرح‌کردن مسائل زندگی روزمره شهری با شکل‌های ساده و خانوادگی بوده و به هیچ‌وجه هدفمان صرفا خنداندن مخاطب نبوده است. از روز اول اصلا بنا این نبوده و طراحی که برای داستان داشتیم هم این نبوده است. تصوری از آقایان انصاری و رضویان در اذهان عمومی است که باعث‌شده مردم از آنها انتظار کمدی‌های صرف را داشته باشند.

این نویسنده دلیل اینکه برخی قسمت‌های سریال آغاز و پایان مشخصی ندارد را این‌گونه شرح داد: ‌به دلیل ملاحظات و محدودیت‌های باکس، پخش قسمت‌های سریال کامل نیست و طبق طراحی که ما از قصه هر قسمت داشتیم و آغاز و پایان مشخصی برای هر قسمت در نظر گرفته بودیم، کار پخش نمی‌شود. فیلم‌نامه ما در هر قسمت حداقل سه داستان کوچک داشته که به نتیجه می‌رسیده است اما الان شما سریال «صفر‌۲۱» را بر اساس آن چیزی که ما نوشته‌ایم، نمی‌بینید. اکثرا قصه‌ها از جایی‌که ما شروع کردیم شروع نمی‌شوند و جایی‌که تمام کردیم هم تمام نمی‌شوند؛ مثلا در یک قسمت قصه محوری گم‌شدن کودک خانواده بوده و چند داستانک کوچک هم کنار قصه محوری بوده است اما این قسمت طبق شروع و پایان قسمت فیلم‌نامه نبوده و این خودش فضای داستانگویی را مقداری ناقص کرده است.

نویسنده سریال «صفر‌۲۱» که تاکنون در نوشتن طنزهای آیتمی تلویزیونی مشارکت داشته است، درباره طرح و ایده اولیه این سریال گفت: یک ایده اولیه خیلی کوچک را آقای انصاری داشتند که من و خانم هدی ایزدی آن را به یک طرح مفصل تبدیل کردیم. ایده اولیه فقط قصه دو باجناق بود که در شهرداری کار می‌کنند. وثوقی در پایان درباره ساخت فصل دوم سریال «صفر۲۱» گفت: یک طرح کلی برای فصل دوم طراحی شده اما فیلم‌نامه آن هنوز نوشته نشده است.