یاد کرد سیروس الوند از مرد حنجره‌طلایی دوبله

این فیلمساز درباره چنگیز جلیلوند که به دلیل کرونا درگذشت، گفت: در دوره نوجوانی ما ایشان به‌جای همه آرتیست‌های درجه یک سینمای دنیا صحبت می‌کرد و ما به عشق شنیدن صدای او بر چهره آن بازیگران، به سینما می‌رفتیم.

او با اشاره به قدرت تیپ‌سازی جلیلوند اضافه کرد: او به جای بازیگرانی مانند مارلون براندو، پل نیومن، سیلوستر استالونه و همین‌طور ناصر ملک‌مطیعی، فردین و بهروز وثوقی و... صحبت می‌کرد و با آن صدای خوبش به‌عنوان مرد حنجره‌طلایی شهرت داشت.

الوند با یادآوری این نکته که جلیلوند در فیلم «طوقی» علی حاتمی به‌طور همزمان به جای ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوقی صحبت کرده است، ادامه داد: آنها دو نقش کاملا متفاوت داشتند و چنگیز جلیلوند هم دو تا گویندگی کاملا متفاوت برای این دو نقش داشت.

این سینماگر، جلیلوند را هنرمندی تکرارنشدنی دانست و افزود: برخی از اشخاص بدون جانشین هستند مثل علی حاتمی که هیچ‌کس نمی‌تواند جای او را بگیرد. چنگیز جلیلوند هم‌چنین هنرمندی بود.

وی با ستودن ویژگی‌های اخلاقی جلیلوند اضافه کرد: بسیار متواضع و خونگرم بود. اگر متوجه می‌شد شما برای ساخت فیلم از نظر مالی در مضیقه هستید، حتما همه‌گونه همکاری می‌کرد تا کارتان به نتیجه برسد و در قید و بند مادیات نبود بلکه همیشه یار و همراه بچه‌های سینما بود.