نتیجه شکرگزاری سینما در دوران کرونا

 همان‌طور که در روزهای گذشته انیمیشن دوم «خانواده کرودها» به‌عنوان دومین فیلم بزرگ استودیوها پس از فیلم «تنت» توانست نتیجه خوبی از اکران در تعطیلات شکرگزاری کسب کند. با وجود اینکه این ارقام در مقایسه با عناوین پیشین تعطیلات شکرگزاری ضعیف هستند، «کرودز ۲» خبر خوبی برای هالیوود است چون در سراسر آمریکا سالن‌های سینما به‌خاطر افزایش دوباره تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ بسته شده‌اند. سینماهایی که باز هستند هم با ظرفیت بسیار پایین‌تر کار می‌کنند.

این انیمیشن ۲۵ نوامبر (چهارشنبه ۵ آذر) و با راهبردی متفاوت نسبت به شیوه متداول اکران، روی پرده رفت؛ اگرچه فیلم‌های جدید معمولا حدود ۹۰ روز روی پرده سینماها باقی می‌مانند، استودیو فیلم‌سازی یونیورسال پیکچرز در قراردادی جدید با گروه‌های سینمایی بزرگ ای‌ام‌سی و سینه مارک پنجره اکران خود را کوتاه کرد به این معنا که این استودیو از این پس می‌تواند فیلم‌های خود را تنها پس از ۱۷ روز نمایش روی پرده، به سرویس‌های ویدئو به درخواست (VOD) منتقل کند. این تغییر بخشی از تغییرات گسترده‌تر در دل صنعتی است که همچنان از همه‌گیری کرونا آشفته و شوکه است. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود قسمت جدید انیمیشن خانواده کرودها قبل از کریسمس به قیمت ۲۰ دلار در شبکه نمایش خانگی عرضه شود.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «خانواده کرودها: عصر جدید» در روز جمعه سیاه (بلک فرایدی) ۹/ ۳ میلیون دلار فروش کرد و در نتیجه آن فروش پنج روز نخست فیلم در آمریکای شمالی به ۱۴ میلیون دلار رسید که بیشتر از حد انتظار در دوران کرونایی است.این شامل فروشی ۷/ ۹ میلیون دلاری در سه روز آخر هفته می‌شد که به اندازه «تنت» کریستوفر نولان بود. این فیلم انیمیشن خانوادگی محصول یونیورسال و دریم‌وورکس انیمیشن چهارشنبه اکرانش را شروع کرد و در ۲۲۱۱ سالن سینما که تقریبا به معنی تمام سالن‌های باز آمریکاست، روی پرده رفت.

در سطح جهانی، فروش تقریبی «کرودز ۲» به ۸/ ۳۵ میلیون دلار رسید که شامل ۲۰ میلیون دلار در چین است.«کرودز ۲» نخستین فیلم استودیویی بزرگ و نخستین فیلم بزرگ خانوادگی است که از زمان اکران «تنت» در دوره پاندمی روی پرده‌ها رفته است. والدین و کودکان استقبال خوبی از فیلم داشتند و ۴۱ درصد از خریداران بلیت‌ها زیر ۱۷ سال بودند.بازه تعطیلات شکرگزاری معمولا یکی از سودمندترین دوره‌های سال است. سال گذشته، «یخ‌زده ۲» محصول دیزنی و پیکسار طی آخر هفته چهار روزه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخت و فروش هفته اول خود را به ۲۸۸ میلیون دلار رساند.

یونیورسال توانسته هنوز فیلم‌هایش را روی پرده نگه دارد و فروش داشته باشد چون اخیرا قراردادی با  سینماهای زنجیره‌ای بست که باعث می‌شود فیلم‌ها بتوانند بازه نمایش سینمایی را بشکنند و زودتر به نمایش مخصوص خانگی بروند.در این فیلم نیکلاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر، کلارک دوک و کلوریس لیچمن یک بار دیگر به جمع صداپیشگان بازگشته‌اند و چهره‌های جدیدی از جمله پیتر دینکلج، لزلی مان و کلی ماری ترن به فیلم اضافه شده‌اند.

  پس از هفت سال

انیمیشن کرودها ادامه قسمت اول است که در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی دریم ورکز ساخته شد.

قسمت اول انیمیشن کرودها روایتگر داستان خانواده‌ای در عصر حجر بود. پدر خانواده که رهبری اعضا را در شکارها بر عهده دارد، با سر رسیدن جوانی باهوش با اختراعات عجیب ناگهان درمورد جایگاه خود احساس ناامنی می‌کند. این خانواده مجبور می‌شوند تا به همراه این مرد جوان به دنبال پناهگاهی جدید برای خود بگردند. اکنون پس از گذشت هفت سال از اکران قسمت اول، انیمیشن Croods ۲ از راه رسیده است.در قسمت جدید این انیمیشن این خانواده در پی یافتن مکانی جدید برای زندگی، به جایی می‌رسند که همه شرایط عالی است و تنها یک مشکل وجود دارد. خانواده‌ای دیگر به نام «بترمنزها» در آن مکان زندگی می‌کنند که از کرودها پیشرفته‌تر هستند و می‌خواهند به این خانواده عقب‌افتاده نشان بدهند که چقدر از آنها بهترند.

در هفته گذشته «فریکی» با فروشی معادل ۹/ ۶ میلیون دلار، «جنگ با پدربزرگ» با ۳/ ۱۷ میلیون دلار و فیلم سینمایی «بگذارد برود» با مبلغی معادل ۷/ ۸ میلیون دلار رتبه‌های بعدی جدول فروش سینمای هالیوود را از آن خود کردند.