آخرین حمله متحدان هالیوود به ترامپ

بیشتر اعضای صنعت فیلم و سرگرمی، ترامپ و جمهوری‌خواهان را مسوول این وضعیت دانستند و توییت‌هایش را مسوول تهییج مردم خواندند. جیمز منگولد، کارگردان «ولوورین» و «راه رفتن روی خط» با درخواست برای بایکوت کامل شبکه فاکس‌نیوز از طریق تحریم تبلیغات سینمایی و آگهی‌های تلویزیونی به این شبکه نوشت: با دیدن این بی‌قانونی در ساختمان کنگره به شدت غمگین می‌شوم. مرداک‌هاباتبعیض نژادی، تبعیض جنسیتی، دروغ‌های تلخ و ... صدمات زیادی به کشور ما زده‌اند. همکاران فیلم‌ساز، ما باید فاکس را تحریم کنیم و از قدرتمان استفاده کنیم تا تبلیغات فیلم‌هایمان در فاکس پخش نشود. البته فقط هالیودی‌ها به این اتفاق واکنش نشان ندادند به عنوان مثالانتشارات «سایمون و شوستر» اعلام کرد دیگر قصد ندارد کتاب «جاش هالی» از جمله سناتورهای آمریکایی معترض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را چاپ کند.  قرار بود کتاب «هالی» با عنوان «استبداد تکنولوژی بزرگ» در ژوئن سال جاری منتشر شود. جاش هالی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت و به تحریک حامیان ترامپ که روز چهارشنبه به ساختمان کنگره حمله کردند، متهم شد. انتشارات «سایمون و شوستر» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «به‌عنوان یک ناشر ماموریت ما فرصت دادن به صداها و نگرش‌های مختلف است و در عین حال باید مسوولیتمان در برابر شهروندان را جدی بگیریم و نمی‌توانیم از سناتور «هالی» پس از نقشش در اتفاقی که به یک تهدید خطرناک برای آزادی و دموکراسی ما منجر شد، حمایت کنیم. «جاش هالی» در واکنش به لغو چاپ کتابش با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توییترش تصمیم انتشارات «سایمون و شوستر» را مغایر متمم اول قانون اساسی ایالات متحده خواند.  بااین حال زمان زیادی تا پایان کار ترامپ نمانده است و شاید این آخرین اعتراض جمعی هنرمندان این کشور علیه رئیس‌جمهورشان به حساب بیاید. ترامپ در چهار سال گذشته هنرمندان هالیودی را علیه خود متحد کرده بود و آنها به هر بهانه‌ای به سیاست‌ها و اظهار نظرهایش اعتراض می‌کردند. شاید بعد از ترامپ دیگر چنین اتحادی میان هالیوودی‌ها شکل نگیرد.

جیمز گان، کارگردان: خب، ترامپ الان یک چیز توییت کرد که خوب است. او باید منتظر می‌ماند تا هوادارانش پلیس را عقب می‌راندند و وارد کنگره می‌شدند؟

مارک رافلو، بازیگر: تصور کنید اگر چنین کاری از حامیان این طرف صورت می‌گرفت. حتما خون ما روی زمین ریخته شده بود و یک نفر از ما هم تازه مسلح نبودیم. اما به آنها اجازه داده‌اند این کار را بکنند. این به معنی تلاش برای کودتا از سوی ترامپ و شرکای وی است. همه تقصیر ترامپ و کابینه اوست.

کریس اوانز، بازیگر: افراد بسیاری مسبب این وضع هستند.

آرمی همر، بازیگر: چه خوب که این اعتراض‌ها به جنبش «جان سیاهان مهم است» ربطی ندارد وگرنه این آشغال‌ها پلیس ضدشورش را وسط آورده بودند.

متیو ای. چری، انیماتور: اگر ما مسبب این وضعیت بودیم یک بمب روی سرمان انداخته بودند.

جاش گد: این یا به معنی نادیده گرفتن پلیس کنگره است یا تمایل به همدستی برای این هرج‌ومرج. در هر صورت نمی‌توان این را توجیه کرد. انگار هیچ مشکلی ندارید که تروریست‌های واقعی را آماده کنید.

ساشا بارون کوهن، بازیگر: نوشته‌های ترامپ در توییتر و یوتیوب باید ممنوع شود.

ریچل مدو، مجری: باز هم از نظم و قانون برای من بگو.

کلوئی گریس مورتس، بازیگر: آتش بیار این وضع تویی.

جان کرایر، بازیگر: استیضاحش کنید. عزلش کنید. بازداشتش کنید.

دان ویلسون، بازیگر: این یک شکست عظیم برای سرویس امنیت، شهردار واشنگتن و پلیس این شهر است. اگر این اتفاق امروز می‌افتد فکر می‌کنید در روز تحلیف چه اتفاقی بیفتد؟

بردلی ویتفورد، بازیگر: ‌ای خائن لعنتی.

رین ویلسون، بازیگر: کنگره کشور ما زیر حمله تروریست‌هاست.

مایکل مور، کارگردان: جمعیت خائنان به ساختمان کنگره یورش برده‌اند، از پلیس عبور کرده‌اند و حالا وارد تالارهای سنا شده‌اند. پلیس ناتوان مانده. گارد ملی کجاست؟ گلوله‌های پلاستیکی چه شدند؟ چرا اینها بازداشت نمی‌شوند؟

جان کیوسک، بازیگر: فقط تصور کنید اگر مسلمانان رنگین‌پوست به ساختمان یورش می‌بردند چه می‌شد؟ اول دروازه‌ها را باز می‌کردند و بعد مغزهایشان را متلاشی می‌ساختند. این یک جنایت سازمان‌یافته است.

استیون کینگ، نویسنده: تنها چیزی که می‌تواند این وضع را متوقف کند این است که «دونالد ترامپ» شکست در انتخابات را بپذیرد.

کرگ مازین، کارگردان: این میراث شماست جناب «تد کروز». اگر در سال ۱۹۸۸ می‌دانستم که در سال ۲۰۲۱ توان انجام چه کاری را به دست می‌آوری، تو را می‌کشتم و همین روزها از زندان آزاد می‌شدم.