رکوردشکنی بازار آنلاین فیلم آسیا

در سال ۲۰۲۰ همچنین برای اولین بار درآمد حاصل از اشتراک‌های پولی در این منطقه به درآمد حاصل از تبلیغات رسید. بدون در نظر گرفتن بازار بزرگ سینمایی چین، پیش‌تر بخش عمده درآمد بازار آنلاین فیلم در آسیا از پلت‌فرم ویدئو به درخواست متکی به تبلیغات (AVOD) بود، اما این تفاوت در حال کاهش است.  این آمار هفته جاری به‌عنوان بخشی از یک مطالعه گسترده از سوی گروه تحقیقاتی مدیا پارتنرز اژیا منتشر شد. به استناد یافته‌های این مطالعه منطقه آسیا در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از بخش فیلم آنلاین درآمد داشت. محققان پیش‌بینی می‌کنند این درآمد با رشد میانگین سالانه ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

درآمد بازار فیلم آنلاین چین نیز با ۱۴ درصد افزایش در سال ۲۰۲۰ به ۱۴ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود این رقم با نرخ رشد سالانه ۱۶ درصد تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

همچنین بر اساس تخمین‌های گروه تحقیقاتی مدیا پارتنرز اژیا، نتفلیکس سال ۲۰۲۰ به لطف استقبال در کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی و استرالیا و محبوبیت محتوای آسیایی (محصولات ژاپنی و کره‌ای) و فیلم‌های دست اول جهانی خود در آسیا اقیانوسیه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. البته نتفلیکس آمار درآمد خود از آسیا را به تفکیک کشورهای مختلف منتشر نمی‌کند.