بازگشت مردم به سینماها

اما در میان صندلی‌های خالی به‌خاطر کرونا، روز گذشته جای خالی ویژه‌ای هم بود. فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» در حالی به‌عنوان فیلم افتتاحیه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت که علی انصاریان از بازیگران این فیلم به علت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود. علی انصاریان فوتبالیست باسابقه‌ای که چند سالی است به عرصه سینما ورود کرده و بازیگری را هم تجربه می‌کند، در یکی از جدی‌ترین تجربه‌های بازیگری‌اش در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» به ایفای نقش پرداخته است؛ فیلمی که امروز به‌عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره سی‌ونهم در برج‌میلاد روی پرده می‌رود.

علی انصاریان در همان دوران اوج حضورش در میدان فوتبال، اولین‌بار به‌عنوان بازیگر در سریال طنز «زیر ‌آسمان‌شهر» به کارگردانی مهران غفوریان مقابل دوربین ظاهر شد و بعد از آن در چندین سریال کمدی دیگر هم نقش خود به‌عنوان یک فوتبالیست مشهور را ایفا کرد. اولین پیشنهاد جدی برای بازیگری در یک فیلم را اما شهرام شاه‌حسینی برای فیلمی ویدئویی به‌نام «کلاف» به او داد.

«رمانتیسم عماد و طوبا» یک کمدی فانتزی در سبک و سیاق فیلم اول کاوه صباغ‌زاده یعنی «ایتالیا ایتالیا» است و همین موضوع ایفای نقش در آن را برای بازیگران به چالشی جدی‌تر بدل کرده است.

روز گذشته از ساعت ۱۴ فروش اینترنتی بلیت آغاز شد، اما در کمتر از یک ساعت به اولین حاشیه جدی فجر سی‌ونهم در رسانه‌ها تبدیل شد؛ مختل شدن سامانه‌های فروش بلیت و بلاتکلیفی مخاطبان!

ظاهرا میزان استقبال مردمی از جشنواره فجر امسال هر‌چند به اندازه دوره‌های قبل نبوده اما فراتر از ظرفیت قابل‌تحمل سامانه‌های برخط بوده و همین عامل سبب اختلال در فرآیند ثبت بلیت و ارسال کد مربوطه به مخاطبان جشنواره شد.

نکته جالب‌تر اینکه همزمان با مخابره این اختلال در رسانه‌های رسمی، روابط‌عمومی جشنواره بدون هیچ‌توضیحی، صرفا به انتشار آمار بلیت‌های فروخته‌شده اکتفا کرد.

براساس آخرین آمار منتشرشده تا ساعت ۲۴ شنبه، مجموعا ۴۴‌هزار و ۳۱۲ قطعه بلیت در سینماهای مردمی به‌فروش رسیده است که این آمار مربوط به اکران امروز فیلم‌ها در سینماهای مردمی می‌شود.