اوباما  تهیه‌کننده فیلمی اقتباسی شد

اوباما و همسرش شرکت هایر گراند را در سال ۲۰۱۸ تاسیس و مشارکت خود را با شبکه نتفیلکس برای تولید فیلم، شوهای تلویزیونی، پادکست و فیلم‌های مستند اعلام کردند. ساخت این فیلم اقتباسی از معدود پروژه‌هایی است که تاکنون توسط این شرکت با همکاری نتفلیکس اجرا شده است.

پیش از این نتفلیکس در ماه مارس ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که این اثر اقتباسی قرار است به کارگردانی فرانس یان دمانژ در ماه مارس ساخته شود؛ اما تاریخ اکران آن هنوز مشخص نشده است.

کتاب «فرار به غرب» درباره مهاجرت و پناهندگی است که نویسنده آن تجربه دردناک هزاران مردمی را که به خاطر جنگ مجبور به ترک خانه و وطن‌شان شده‌اند با مهارت کامل برای مخاطب به تصویر کشیده است. در این کتاب با زوجی به نام‌های سعید و نادیا آشنا می‌شویم که تصمیم گرفته‌اند از شهر خود که درگیر بحران‌های شدید جنگی است فرار کنند. آن‌ دو به مرور در شرایطی قرار می‌گیرند که داشتن یک اتاق تبدیل به بزرگ‌ترین رویایشان می‌شود.

این کتاب تاکنون افتخارات زیادی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده و در سال ۲۰۱۷ نیز جزو فینالیست‌های جایزه من‌بوکر قرار گرفت و برنده سی‌وهشتمین دوره جایزه کتاب لس‌آنجلس‌ تایمز نیز شد.