بازگشت امید به گیشه‌های جهانی

به گزارش ‌هالیوود ریپورتر، فیلم «کارآگاه محله چینی۳» از روز جمعه و همزمان با شروع تعطیلات یک‌هفته‌ای سال نوی چینی اکران خود را آغاز کرد و در اولین روز نمایش به رکورد فروش۱۶۰میلیون دلار دست یافت و فروش ۳ روز نخست نمایش خود را به رقم چشم‌گیر ۳۹۳ میلیون دلاری رساند تا سینمای چین ثابت کند بار دیگر به روزهای پررونق خود بازگشته است. پیش‌بینی می‌شود فیلم «کارآگاه محله چینی‌ها ۳» در نهایت به فروش ۸۶۵میلیون دلاری دست یابد و با اختلاف اندک نسبت به فروش ۸۷۴میلیون دلاری فیلم «گرگ مبارز» در سال ۲۰۱۷، در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای چین قرار گیرد. این فیلم کمدی به طور کامل با دوربین‌های‌ ای‌مکس فیلم‌برداری شده و ۵/ ۲۳ میلیون دلار از فروش آغازین خود را از محل سینماهای ‌ای‌مکس به‌دست آورده است. در قسمت سوم «کارآگاه محله چینی‌ها» همانند دو قسمت پیشین، «چن سیچنگ» نویسندگی و کارگردانی را بر عهده دارد. قسمت نخست این فیلم کمدی در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و در نهایت ۱۲۶ میلیون دلار فروخت و دنباله آن هم در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد و ۵۶۳ میلیون دلار فروخت. در این روزها باکس آفیس آمریکای شمالی هم شاهد اتفاقی غیرمنتظره و فیلم انیمیشن «کرودز: عصری نو» توانست در دوازدهمین هفته اکران خود در صدر قرار بگیرد و فیلم تازه اکران «یهودا و مسیح سیاه» را کنار بزند.

 یونیورسال که یکی از پنج ابرکمپانی فیلم‌سازی آمریکاست تخمین زده در آخر هفته سه‌روزه‌ای که به پایان رسید، «کرودز۲» از ۱۸۹۰ پرده سینما تقریبا ۰۴/ ۲ میلیون دلار فروخته باشد که نسبت به هفته قبل ۲۱ درصد بیشتر بود. به نظر می‌رسد فروش کل این فیلم در آمریکای شمالی تا دوشنبه به ۹/ ۴۸ میلیون دلار رسیده باشد و این فیلم از ۱۵۰ میلیون دلار فروش جهانی عبور کرده باشد.

فیلم «یهودا و مسیح سیاه» ساخته شاکا کینگ با نقش‌آفرینی دنیل کالویا و لاکیث استنفیلد با فروش ۲ میلیون دلار از ۱۸۸۸ پرده سینما با فاصله کمی در رتبه دوم باکس‌آفیس آخر هفته قرار گرفت. تحلیلگران می‌گویند با وجود اینکه این فیلم نقدهای بسیار خوبی داشت و امتیاز آن در سایت‌های امتیازدهی هم بالا بود، بسته بودن سینماها در بسیاری از بازارها و توفان‌هایی که در سراسر کشور دیده شد، باعث شد وضعیت برایش سخت شود.