پایان جشنواره موسیقی فجر

حسن ریاحی، دبیر جشنواره در آیین اختتامیه جشنواره در پیام تصویری خود گفت: «امسال مساله مهمی که اتفاق افتاد، اعلام مجدد جایزه باربد بود که خیلی استقبال شد، هنرمندان جوان مخصوصا در بخش آهنگسازی و نوازندگی استقبال کردند و امیدوارم این جایزه ادامه پیدا کند و اگر امکان داشته باشد بخش رقابتی از سال آینده بین‌المللی برگزار شود، یعنی هنرمندان خارج از کشور که روی موسیقی ایران کار می‌کنند، آثار خود را ارسال کنند. امیدوارم سال آینده با حل شدن مساله کرونا بتوانیم جشنواره را وسیع‌تر برگزار کنیم.»

سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر که از ۲۸ بهمن آغاز شد، در مجموع، میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی بود.

همچنین در بخش پایانی اختتامیه جشنواره موسیقی فجر، نوبت به نکوداشت چهار هنرمند رسید. با پخش مستند بزرگداشت‌ محمدرضا اسحاقی گرجی، خواننده و نوازنده دوتار، زنده‌یاد احمدعلی راغب، آهنگساز، ملیحه سعیدی، نوازنده قانون و حسن ناهید، نوازنده نی، این استادان موسیقی مورد تقدیر قرار گرفتند.

ابتدا برندگان بخش ترانه معرفی شدند. داوران این بخش متشکل از عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، مجید افشاری، محمدمهدی سیار، حمیدرضا شکار سری، محمدعلی بهمنی و ناصر فیض، برای اهدای جایزه به روی صحنه دعوت شدند. اهورا ایمان، کامران رسول‌زاده، علیرضا بدیع و زمان نورانی، چهار برگزیده بخش ترانه در این دوره از جشنواره بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

  معرفی برندگان جایزه باربد

هیات داوران جوایز باربد، متشکل از بهداد بابایی، احسان ذبیحی‌فر، محمدرضا چراغعلی، امیرعباس ستایشگر، مرتضی امیری اسفندقه، کارن کیهانی، محمدعلی مرآتی و امین هنرمند، برای اهدای جوایز به روی صحنه دعوت شدند. در این بخش رقابتی، آلبوم‌هایی که به دبیرخانه جشنواره رسیده بود، ارزیابی شده و برندگان دیپلم افتخار و تندیس باربد، به شرح جدول معرفی شدند.

Untitled-1