خرابکاری زوج کره‌ای  روی نقاشی گران‌قیمت

این نقاشی دیواری بدون نام به اندازه ۲۴۰ سانتی‌متر در هفت متر کار هنرمندی آمریکایی به نام جان‌وان مقیم نیویورک است که آن را سال ۲۰۱۶ در یکی از خیابان‌های سئول برابر دیدگان مردم خلق کرده بود.

مسوولان شهری پایتخت کره جنوبی اثر هنری غول‌پیکر جان‌وان را به یک مرکز خرید بزرگ منتقل کرده و سطل‌های رنگ و قلم‌ها را به‌عنوان بخشی از این نقاشی کنار آن قرار داده بودند. زن و مرد کره‌ای هم بی‌خبر از همه جا به خیال اینکه همه چیز برای همکاری کردن در یک نقاشی مشارکتی مهیاست، روی بخش‌هایی از نقاشی رنگ پاشیدند و عملا آن را خراب کردند.

دوربین مداربسته موجود در مرکز خرید تصویر این زن و مرد بیست و چند ساله را هنگام پاشیدن رنگ روی نقاشی ثبت کرده بود. پلیس هم پیش از بازداشت کردن این زوج جوان ابتدا تصاویر دوربین را بازبینی کرد؛ اما به‌دلیل آنکه مسوولان گالری و صاحبان نقاشی از آنها شکایت نداشتند، زن و مرد آزاد شدند. در واقع کار این دو گونه‌ای اشتباه صادقانه تشخیص داده شد.

پس از آنکه تصویر خرابکاری زن و مرد جوان روی نقاشی ۵۰۰ هزار دلاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آمار بازدید از گالری بسیار افزایش یافت. البته مسوولان نمایشگاه برای جلوگیری از رخ دادن اشتباه مشابه کنار نقاشی تابلو دست نزنید چسباندند و یک حفاظ هم کار گذاشتند.