پایان زندگی بازیگر پیشکسوت

مرگ این بازیگر در روزهای اخیر با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد و کاربران بسیاری در شبکه‌های مجازی نسبت به آن واکنش نشان دادند. قاضی‌مرادی از آن دست بازیگرانی بود که اگرچه هرگز نقش اول هیچ پروژه‌ای را بازی نکرد، اما کاری را که بر عهده می‌گرفت به بهترین شکل اجرا می‌کرد و به همین دلیل بسیار محبوب بود. سابقه بازی در ۴۰ سریال تلویزیونی را داشت و به‌دلیل توانایی‌هایش توانسته بود نظر کارگردان‌های مطرح سینما همچون بهرام بیضایی، مازیار میری، بهمن فرمان‌آرا، سیروس الوند، پریسا بخت‌آور را به خود جلب کند و در چند فیلم مطرح و مهم از جمله سگ‌کشی، قطعه ناتمام، خانه‌ای روی آب، یک بار برای همیشه و دایره زنگی بازی کند و نقش‌های به‌یاد ماندنی از خود به یادگار بگذارد. محسن قاضی‌مرادی متولد ۱۳۲۰ فارغ‌التحصیل مدرسه عالی مدیریت تهران بود. بازی در سینما را از سال ۱۳۵۱ با فیلم «حسن سیاه» به کارگردانی پرویز اصانلو آغاز کرد و آخرین مجموعه‌ای که محسن قاضی‌مرادی در آن بازی کرد، «هیولا» ساخته مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی بود که به سال ۹۷ برمی‌گردد. اما بازی در آخرین سریال تلویزیونی برای این بازیگر فقید در سال ۹۴ و با ایفای نقش در پروژه «شمعدونی» سروش صحت رقم خورد. قبل از «شمعدونی»، قاضی مرادی در سریال ماه رمضانی «هفت سنگ» به‌عنوان بازیگر میهمان حاضر شده بود. این مجموعه تلویزیونی رمضان سال ۱۳۹۳ از شبکه سه پخش شد و کارگردانی آن را علیرضا بذرافشان عهده‌دار بود. 

این بازیگر که چند سالی بود از بیماری پارکینسون رنج می‌برد، سرانجام در سن ۸۰ سالگی با دنیای بازیگری خداحافظی کرد و دیگر نتوانست به حضورش در عرصه سینما و تلویزیون ادامه بدهد. مهوش وقاری، بازیگر و همسر این هنرمند پس از خاموشی همسرش در صفحه اینستاگرامش نوشت: «قرارمون این نبود.»

 فاطمه گودرزی نیز در صفحه‌اش در فضای مجازی خطاب به مهوش وقاری نوشته است: «تسلیت به زنی میگم که میتونه به همه درس اخلاق بده بابت شخصیتش بابت پرستاری و مهربانی و عاشق بودنش بابت صبوری این همه سال برای بیماری همسرش که میدونم چقدر عاشق بود فرشته‌ای روی زمین که بواقع خودشه. خوشا به‌سعادت این‌چنین انسان فرهیخته‌ای تسلیت به تو شیرزن عاشق که مثل تو ندیدم در تمام طول زندگیم میدونم که از پسش برمیایی چون دوستانی داری که بسیار دوستت دارن. روح جناب قاضی‌مرادی شاد و مطمئنم این‌چنین است با داشتن همسری چون تو»

اصغر فرهادی، نوید محمدزاده، برزو ارجمند، امیرحسین رستمی و هومن سیدی از دیگر هنرمندانی بودند که از قاضی مرادی و همراهی همسرش در زندگی هنری‌اش یاد کردند. مراسم تشییع و تدفین پیکر محسن قاضی مرادی صبح دیروز در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) با حضور خانواده‌اش و جمع معدودی از هنرمندان با توجه به پروتکل‌های بهداشتی به‌دلیل شیوع کرونا برگزار شد.