استارت گالری‌دارها در ماه دوم بهار

 به نظر می‌رسد در روزهای اخیر هنرمندان عرصه تجسمی و گالری دارها متحد شده‌اند تا از این دوران بگذرند. از دیروز طیف وسیعی از فعالان این عرصه رسما کار خود را با برگزاری نمایشگاه آغاز کرده‌اند و نکته قابل توجه برپایی نمایشگاه در گالری‌های مهم است. برخی گالری‌ها فعالیتشان را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند و برخی گالری‌ها نیز همچنان در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. این گزارش به برخی نمایشگاه‌ها که اخیرا آغاز شده اشاره کرده است. علاوه بر این گالری‌ها و نگارخانه‌های دیگری نیز دوباره فعالیت خود را شروع کرده‌اند تا دریچه‌های امید رو به بازار هنرهای تجسمی بازشود.

 گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی نقاشی و طراحی با آثاری از حمیدرضا اندرز و با عنوان «آوند زمان» همراه با رونمایی از کتاب مجموعه آثار هنرمند از دیروز جمعه ۱۷ اردیبهشت‌ در گالری شیرین افتتاح شد. بازدید از این نمایشگاه به‌دلیل جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا، فقط با تعیین وقت قبلی امکان‌پذیر است. 

علاقه‌مندان می‌توانند روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزهای هفته (به غیراز دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۱ تا ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند. گالری شیرین در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره ۵ واقع شده است.

 گالری آرتیبیشن

نمایشگاهی از آثار محمدعلی ترقی‌جاه، ناصر اویسی و صادق تبریزی از دیروز در گالری آرتیبیشن آغاز شد و تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه نیز برقرار است. بازدید از این نمایشگاه با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان این آثار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به آدرس خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده‌ به همت، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا(قندی)، پلاک ۶ مراجعه کنند. همچنین نمایشگاه برای افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند، به صورت آنلاین و همزمان با آغاز نمایشگاه دایر خواهد شد.

 گالری ثالث

گالری «ثالث» نیز تا ۲۹ اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی «طبیعت با جان» است. در این نمایشگاه آثار علیرضا آدم بکان، عیسی جباری‌ممقانی، فرید جهانگیر، محمود جوادی‌پور، کیخسرو خروش، مصطفی دشتی، هوشنگ سیحون، جلال شباهنگی، بهجت صدر، یعقوب عمامه‌پیچ، محمد فاسونکی، مجید فعال، سیاوش کسرایی، علی گلستانه، حسین محجوبی، سیراک ملکنیان، ساسان نصیری و منوچهر نیازی ارائه شده است. امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ فراهم شده است. گالری ثالث در خیابان کریم خان‌زند بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره١٤٨ واقع شده است. 

 گالری نگر

نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط با عنوان «منتخب سه» و آثاری از علیرضا آستانه، فریدون امیدی، محمد بزرگی، کوروش قاضی‌ مراد و مریم قنبریان تا ۲۱ اردیبهشت در گالری نگر برقرار است. حسن مهربانی این آثار را گردآوری کرده و امکان بازدید از این نمایشگاه‌ها هر روز به غیراز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ فراهم شده است. گالری نگر در خیابان کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول واقع شده است.

 گالری ویستا

منتخبی از طرح‌های شیرین اتحادیه تا ۳۱ اردیبهشت‌ در گالری ویستا برقرار است. این طرح‌ها متعلق به سال‌های ۶۶ تا ۹۹ است.علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (غیر از شنبه‌ها) از آثار این نمایشگاه بازدید کنند. گالری ویستا در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم واقع شده است.

 خانه هنرمندان

نمایشگاه «مبلمان؛ میراث فرهنگی، ارزش‌های مدرن، کاربردهای عملی» با مشارکت سفارت لهستان و پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران از دیروز آغاز شده و تا ۲۸ اردیبهشت در خانه هنرمندان برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر،خانه‌ هنرمندان ایران مراجعه کنند.

  طراحان آزاد

نمایشگاه آثار فرشید ملکی با عنوان «انسانم من، رنج برده‌ام من، سر از اینجا در آورده‌ام» هم از دیروز جمعه آغاز شد و قرار است تا ۳۰ اردیبهشت در گالری طراحان آزاد میزبان علاقه‌مندان باشد. فرشید ملکی ۲۴ سال به عنوان استادیار در دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد و دانشگاه الزهرا به تدریس مشغول بود و سبک‌های مختلف را در طول دوران کاری‌اش تجربه کرد. او تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج از کشور بر پا کرده است. نخستین کتاب این هنرمند به همت بنیاد لاجوردی و گالری امکان منتشر شده است. این نمایشگاه‌ در گالری طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵ برقرار است.