پاسخ مجلس به مطالبات تئاتری‌ها

در همین راستا روز گذشته نیز غلامرضا منتظری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی از دیگر نمایندگان حاضر در جلسه خانه تئاتر در این باره مطرح کرده است: «بعد از جلسه‌ای که جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نمایندگان هیات‌مدیره خانه تئاتر داشتند، در کمیسیون فرهنگی تصویب شد که بودجه هنرهای نمایشی افزایش داشته باشد. همچنین مسائلی مانند بیمه بیکاری، درمانی و خسارت‌های ناشی از کرونا، بررسی و تفاهمی میان صندوق اعتباری هنر و سازمان تامین‌اجتماعی شکل بگیرد. ما هم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز، این تلاش را انجام دادیم و به‌نسبت دوره‌های گذشته، بودجه مناسبی به صندوق اعتباری هنر اختصاص یافت. همچنین پس از تصویب اختصاص بودجه حمایتی به صندوق اعتباری هنر، مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق و سازمان بیمه تامین‌اجتماعی ایجاد شود. 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره سایر کمک‌هزینه‌ها توضیح داد: علاوه بر اختصاص بودجه‌هایی به هنرهای نمایشی، در هر بخشی که صحبت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا بود نیز تاکید کردیم که جامعه هنری هم باید در این مشاغل قرار بگیرد. در این مورد هم از آنجا که عنوان حمایت عام است، هیچ منعی برای لحاظ کردن مشاغل هنری وجود ندارد. ما بر اساس قولی که داده‌ بودیم، تمام تلاش خود را برای حمایت از خانواده تئاتر انجام دادیم. همچنین قرار بود که جلسه‌ای با آقای دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که نمایندگان خانه تئاتر نیز حضور داشته باشند که به‌دلیل شرایط موجود محدودیت‌های کرونایی، این جلسه هنوز تشکیل نشده است؛ اما درصدد برگزاری آن هستیم.

همچنین احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی تلفیق مجلس شورای اسلامی از تصویب حمایت ۳۵۰ میلیونی از هنرهای نمایشی خبر داد.

او در این باره به روابط‌عمومی خانه تئاتر گفته است: «به‌لطف خدا، نتایج خوبی درمورد این جلسه و پیگیری‌های حاصل شده است. ما در مصوبه بودجه، در تبصره ۱۴ عددی حدود ۳۵۰ میلیون را برای کمک و حمایت هنرمندان در قالب مستمری و مقرری ایام بیکاری آنها، برای صندوق اعتباری هنر در نظر گرفتیم. این موضوع باید با پیگیری‌های صندوق اعتباری هنر از سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام شود. درواقع باید از طرف سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای صندوق و از طرف صندوق برای کل جامعه هنرمندان واریز شود.»