آن لحظه‌ها، جوانیِ ما بود

آن لحظه‌ها جوانی ما بود

آن لحظه‌ها که روح، در آنها

مثلِ نگاهِ آهوی کوهی

بر دشت و بر گریوه رها بود

زان لحظه‌ها چگونه توانیم

جز با درود و تلخیِ بدرود

یادکرد

آن لحظه‌ها که خوب‌ترین‌ها

از سال‌های عُمرِ خدا بود

آن لحظه‌ها، جوانیِ ما بود

دنیای‌اقتصاد: حادثه آن‌قدر غم‌انگیز و تلخ بود که حتی استاد محمدرضا شفیعی کدکنی هم تحت‌تاثیر قرار گرفت و برای دو خبرنگاری که در فاجعه واژگونی اتوبوس جان باختند، شعر نوشت. خیلی‌های دیگر هم نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. چهارشنبه شب برای اهالی رسانه و هنر روز سیاهی بود. اتوبوس حامل خبرنگاران که برای بازدید از دریاچه نیمه جان ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده بودند واژگون شد و اتفاقی که نباید، افتاد. در سه روز گذشته کاربران شبکه‌های مجازی مدام از این اتفاق می‌نوشتند. در همین رابطه هنرمندان و تشکل‌های صنفی هنری هم نسبت به آن واکنش نشان دادند. کانون کارگردانان سینمانوشت این سانحه دردناک را به جامعه مطبوعات کشور که همواره در تمام لحظات و بی‌دریغ مشغول اطلاع‌رسانی به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر هستند، تسلیت گفته و برای خانواده‌های سوگوار و داغدار این دو عزیز و همکاران رسانه، آرزوی صبر و آرامش دارد. روابط‌عمومی فرهنگستان هنر نیز با انتشار پیامی از تلاش‌های دو خبرنگار «ایسنا» و «ایرنا» تقدیر کرد و نوشت و برایشان آرزوی جایگاهی رفیع در بهشت پروردگار عالم دارد و آرزو کرد مصدومان این حادثه به زودی سلامت کامل خود را به‌دست بیاورند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره این اتفاق توضیح داد و در بخشی از آن نوشت: ناگفته پیداست رخدادی که عاطفه جمعی جامعه روزنامه‌نگاری و آحاد مردم را چنین آزرده است، دردناک‌ترین تاثیر را بر روح و روان همکاران عزیزی باقی خواهد گذاشت که از مخافت این رخداد رسته‌اند و این رنجی است ناگفتنی. از نخستین ساعات بروز این حادثه، انجمن صنفی یک وکیل محلی را برای کسب اطلاعات دقیق‌تر حقوقی و پیگیری‌های آتی به بیمارستان اعزام کرد. دو نفر به نمایندگی از هیات‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برای پیگیری وضعیت سانحه‌دیدگان به ارومیه اعزام شدند.

در همین رابطه هنرمندان و نویسندگان بسیاری در صفحات شخصی خود به این اتفاق واکنش نشان دادند و مرگ این دو خبرنگار را تسلیت گفتند. در همین رابطه حسن فتحی، کارگردان مشهور با انتشار عکس‌هایی از خبرنگار حوزه محیط‌زیست «ایسنا» و «ایرنا» این حادثه را به خانواده‌های آنها تسلیت گفت. رضا کیانیان، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون هم در مطلبی با اشاره به توییت خبرنگار ایرنا درباره مرگ، به انتقاد از جاده‌های ناامن که در این سال‌ها جان نخبگان، اندیشمندان و شهروندان کشورمان را گرفته است، پرداخت و نوشت جاده‌های ناامن، اتوبوس‌های فرسوده چی؟؟؟؟ چند بار تا به حال نخبگان ما به همین سادگی به کام مرگ رفته‌اند؟

رامبد جوان کارگردان و بازیگر هم نوشت این‌بار ته دره پایانی تلخ بود برای گروهی از خبرنگارانی که قرار بود روایتگر پیشرفت پروژه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه باشند. این عصر تلخ همه ما را در سوگ ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی دو خبرنگار جوان خبرگزاری‌های «ایرنا» و «ایسنا» نشاند. برای من و همکارانم در خندوانه که در همه این سال‌ها سعی کردیم به حد توانمان در کنار کسانی باشیم که برای حفظ محیط‌زیست از جانشان مایه می‌گذارند، امشب شبی تلخ رقم خورد. 

فرزاد حسنی، مجری مشهور هم نوشت بانو ریحانه یاسینی با تو «اکسیر»، اکسیر شد؛ قلم شیرینت و قلب مهربانت. این مجری در مطلبی دیگر نوشت: ریحانه یاسینی یکی از مهم‌ترین و عزیزترین همکارانم بود. از بغض خفقان گرفته‌ام.

احسان علیخانی هم با استفاده از هشتگ‌های خبرنگار، واژگونی اتوبوس و حادثه تلخ نوشته است: «اتفاق دردناکی برای جامعه خبرنگاران رخ داده و متاسفانه عزیزانی را از دست دادیم و تعدادی مصدوم شدند، برای آرامش خانواده‌ها دعا کنیم.»

رضا درمیشیان، کارگردان نیز با بازنشر توییتی از ریحانه یاسینی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.