مطالبه خانواده خبرنگاران فقید

  خانواده‌ها چه خواستند؟

حسین یاسینی، پدر ریحانه یاسینی در دیدار مسوولان با خانواده خود از برخی اظهارات و رفتارهای «عیسی کلانتری» رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره سانحه واژگونی اتوبوس به‌شدت انتقاد کرد و خواستار عذرخواهی رسمی وی و برخورد دولت با این‌گونه رفتارها شد. مادر ریحانه یاسینی نیز با ابراز تاسف از درگذشت جمعی از سربازمعلمان در سانحه اتوبوس در روزهای اخیر از مسوولان خواست اجازه ندهند مرگ جوانان در کشور این‌قدر ارزان و آسان باشد.

همچنین در بخشی از دیدار مسوولان با خانواده کریمی، پدر مهشاد کریمی با انتقاد صریح از عملکرد معاون رئیس‌جمهور در محیط‌زیست قبل و پس از این حادثه دلخراش گفت: امروز قرار نبود اینجا باشیم، باید در مراسم عقد دخترمان می‌بودیم. غم از دست دادن عزیزمان از یکسو و حرف‌هایی که می‌شنویم از سوی دیگر آتش به جانمان می‌زند. حرف‌هایی که این آقای مسوول پس از حادثه می‌زند و تاکید می‌کند که چرا باید عذرخواهی کنم، جگرمان را خون می‌کند. تنها کسی که نه عذرخواهی کرد و نه تسلیت گفت، این آقا بود. درصورتی‌که مسوول دعوت از خبرنگاران او بود. من نمی‌دانم اجاره چند وَن سالم چقدر می‌شود که یک اتوبوس را با چنین وضعیتی آورده‌اند. راننده هم بنده خدا تقصیری ندارد، در این شرایط لوازم یدکی گران است و شاید بودجه‌اش نرسیده که لوازم خوب بخرد. اما من نمی‌دانم چگونه آن آقا به خودش اجازه می‌دهد که این‌چنین با قدرت و نفوذ صحبت کند که همینی است که هست! علی سلطان‌محمدی، خبرنگار سابق «ایسنا» که قرار بود در این هفته با مهشاد کریمی عقد کند، در پاسخ به اظهارات علی ربیعی و عذرخواهی وی از خانواده کریمی تصریح کرد: ما به یک تسلیت و دلجویی شما صرفا راضی نیستیم و نخواهیم بخشید و نخواهیم گذشت؛ ما پیگیری می‌خواهیم. ما عذرخواهی آقای کلانتری را نمی‌خواهیم. به درد ما نمی‌خورد. ایشان چند روز دیگر می‌رود. شما هم می‌روید. ما عذرخواهی علنی را می‌خواهیم همان‌طور که آقای کلانتری علنی توهین کرد.

  عذرخواهی سخنگوی دولت

علی ربیعی، سخنگوی دولت که در این دیدارها حضور داشت و از خانواده‌ها به نمایندگی از دولت عذرخواهی و با آنها همدردی کرده بود، صبح روز گذشته نیز با حضور در یک برنامه تلویزیونی ضمن اشاره به حادثه خونبار درگذشت خبرنگارانی که برای پوشش مراسم احیای دریاچه ارومیه به این منطقه اعزام شده بودند، به همکاران رسانه‌ای و خصوصا اهالی رسانه در «ایسنا» و «ایرنا» تسلیت گفت.