هت تریک یونیورسال در  سینما

این هفته همزمان با تعطیلات روز استقلال در آمریکا، همان‌طور که انتظار می‌رفت سریع و خشن ۹، در دومین هفته اکران در سینماهای آمریکای شمالی، جایگاه خود در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌ها را حفظ کرد. نهمین قسمت از مجموعه اکشن سریع و خشن این آخر هفته حدودا بیش از ۲۴ میلیون دلار فروش کرد؛ پیش‌بینی می‌شود تا پایان روزگذشته فروش هفتگی این فیلم به ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار برسد و مجموع بلیت‌فروشی آن در دو هفته را به ۱۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برساند. براساس برآوردها، فروش این اکشن پرطرفدار در گیشه جهانی نیز تا پایان امروز از مرز ۵۰۰ میلیون دلار خواهد گذشت.

پس از سریع و خشن، انیمیشن بچه رئیس۲: کسب و کار خانوادگی در جایگاه دوم جدول پرفروش‌ها قرار گرفته است. این انیمیشن فراتر از انتظارها ظاهر شد و اولین آخر هفته خود در سینماها را با ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش آغاز کرد و این آمار تا پایان روز دوشنبه به ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار رسید.

در جایگاه سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته نیز فیلم ترسناک پاکسازی ابدی (The Forever Purge) قرار گرفته که تا پایان دوشنبه، ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در سینماهای آمریکا فروش کرد.  

اگرچه برای کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی چندان مرسوم نیست دو فیلم بزرگ را در یک آخر هفته همزمان اکران کنند، جیم اور رئیس بخش توزیع داخلی یونیورسال گفت این استودیو از یک سو فرصت را برای این کار مناسب دید و از سوی دیگر در گذشته همیشه تعطیلات روز استقلال برایش خوش‌یمن بوده است.

فیلم‌های یونیورسال بیش از ۷۷ درصد فروش این آخر هفته را به خود اختصاص دادند که براساس آمار منتشر شده از موسسه کام اسکور از آغاز شیوع کرونا تاکنون، سومین هفته پرفروش سینماهای آمریکا بود. اما دوران حکمرانی یونیورسال پیکچرز بر گیشه آمریکا مدت زیادی طول نمی‌کشد چون هفته آینده فیلم موردانتظار «بیوه سیاه» با بازی اسکارلت جوهانسون از دیزنی و مارول روی پرده خواهد آمد، اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول پس از نزدیک به دو سال.