من فقط یک معلم علاقه‌مند هستم

 و کارهای کوچکی که انجام داده‌ام، بالاخره هر کسی می‌توانست انجام دهد. ولی گاهی خدا به آدم نظر لطفی دارد و من همه این‌ها را بر این می‌گذارم. من هیچ آدم فوق‌العاده‌ای نیستم و فقط در یک مسیر خوب قرار گرفتم. چون به غیر از من کسانی دیگر هم بوده‌اند، فکر می‌کنم حرکت جالبی است، لااقل برای اینکه به خانم‌ها هم شأنی بدهند. همیشه این کار مردانه بوده، شاید حتی در کشورهای دیگر هم همین‌طور بوده است. اهمیت دادن به خانم‌هایی که در هر زمینه‌ای کسی بودند و کاری کردند، حرکت بسیار خوبی است.»

وی درباره تغییر نام خیابان «عنصری» در منطقه ۱۱ تهران به نام «استاد توران میرهادی» نیز گفت: «خانم توران میرهادی را خیلی خوب می‌شناسم و بسیار برای‌شان احترام قائل هستم. خدمتی که ایشان انجام دادند، خدمت فرهنگی بزرگی است. با دیگر افراد این فهرست کمتر آشنایی دارم اما برای خانم میرهادی بسیار احترام قائل هستم و واقعا حق‌شان بود.»

ژاله آموزگار در ۱۲ آذر ۱۳۱۸ در خوی متولد شد. او که دکترای زبان‌های ایرانی و ادبیات مزدیسنی را از دانشگاه سوربن دریافت کرده، بیش از ۳۰ سال در دانشگاه تهران تدریس کرده‌ است. از آثار آموزگار می‌توان به اسطوره زندگی زردشت، زبان پهلوی ادبیات و دستور آن با همکاری احمد تفضلی و تاریخ اساطیری ایران اشاره کرد.