دردسرهای کرونایی کن

پیش از این نیز انتقادهای زیادی بر سر برگزاری حضوری جشنواره در رسانه‌ها منتشر شده بود اما تصمیم‌گیران این رویداد بزرگ هنری تسلیم انتقادها نشدند و خواستند تا در میانه بحران کرونا میزبان فیلم‌سازان بزرگ دنیا باشند.

حالا خبر رسیده که میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در میان شرکت‌کنندگان این جشنواره افزایش پیدا کرده و درحال تبدیل شدن به یک موج است.

 همزمان خبر رسیده که تست سه نفر از کسانی که به تماشای ‌فیلم‌ها می‌روند، مثبت شده است اما ‌این در حالی است که تیه‌ری فرمو، مدیر هنری جشنواره فیلم کن شایعه شیوع گسترده ویروس کرونا در این شهر ساحلی جنوب فرانسه را رد و تاکید کرد در روزهای اخیر حتی یک نمونه آزمایش کرونا مثبت هم در جشنواره دیده نشده است.

به هر حال حاشیه‌ها و جریان‌های خبری ضد و نقیض، تاثیرش را روی بازار کن گذاشته و به نظر می‌رسد استقبال عمومی از تماشای فیلم‌ها به‌رغم خریدن بلیت، کاهش پیدا کرده است و برخی از مخاطبان این جشنواره سینمایی عطای فیلم‌هایش را به لقای ویروس کرونا بخشیده‌اند و برای تماشای آثار کن، وارد سالن‌های نمایش فیلم نمی‌شوند.

عکس‌ها و ویدئو‌های منتشر شده از جشنواره کن نشان می‌دهد تعداد بالایی از شرکت‌کنندگان از ماسک استفاده نمی‌کنند و بر همین اساس مدیر جشنواره زدن ماسک را اجباری اعلام کرده است.

همچنین حجم معاملات تجاری بازار سینما در جشنواره که خود از مهم‌ترین بازارهای سینمایی جهان به شمار می‌‍‌آید، به‌دلیل عدم اطمینان حاصل از همه‌گیری ویروس کرونا و بازگشت سینماها به روند طبیعی و همچنین نقش سامانه‌های نمایش آنلاین در شکل‌دهی مدل اکران آثار سینمایی، در مقایسه با دوره‌های گذشته کمرنگ بوده است.

  تست مثبت پرکارترین بازیگر کن

از سوی دیگر هم خبری دیروز در رسانه‌ها منتشر شد تا بازار حاشیه‌های کن را داغ‌تر کند. آزمایش کرونای لی سیدو بازیگر زن «جیمز باند» فیلم حاضر در جشنواره کن، مثبت شده است. او در چهار فیلم بازی کرده که هر چهار فیلم او هفته آینده به نمایش درخواهند آمد و سه تای آنها نیز در بخش رقابتی این دوره از جشنواره خواهند بود.

با این حال ممکن است به‌خاطر مشکل پیش آمده سفر خود به جنوب فرانسه را لغو کند. سیدو هنوز به کن سفر نکرده است. او درحال‌حاضر درحال تولید یک فیلم است.