جای خالی ایران در بخش اصلی جشنواره  ونیز

کمپیون که در ۱۹۹۰ جایزه بزرگ هیات داوران را برده بود، امسال «قدرت سگ» را در بخش مسابقه ونیز دارد که بندیکت کامبربچ، کرستن دانست و جسی پلمونز در این درام دهه ۱۹۲۰ بازی کرده‌اند.

«قدرت سگ» یکی از دو فیلم شرکت نت‌فلیکس در بخش مسابقه ونیز است و پائولو سورنتینو هم با «دست خدا» تولید نت‌فلیکس برای نخستین بار پا به لیدو می‌گذارد.کارگردان ایتالیایی برنده اسکار پس از ۲۰ سال به زادگاه خود ناپل بازگشته و «دست خدا» را در جنوب کشور چکمه‌ای قاره اروپا ساخته است.

مگی جیلنهال که یکی از اعضای هیات داوران بخش مسابقه رسمی جشنواره کن بود، با نخستین تجربه کارگردانی خود «دختر گمشده» به ونیز می‌آید.او این فیلم را بر اساس رمان النا فرانته ساخته و اولیویا کلمن، جسی باکلی، داکوتا جانسن، اد هریس، پیتر سارسگارد و آلبا رورواچر ایتالیایی در آن بازی کرده‌اند.

«دوئل آخر» ریدلی اسکات درباره جنگ‌های یکصد ساله فرانسه با بازی مت دیمن، آدام درایور و بن افلک نخستین‌بار در دنیا در بخش خارج از مسابقه ونیز روی پرده می‌رود و کریستن استوارت با ایفای نقش پرنسس دایانا در «اسپنسر» پابلو لارین به لیدو بازمی‌گردد.لارین پیش‌تر با «جکی» درباره زندگی ژاکلین کندی در ونیز درخشیده بود.