پایان تعویق‌های 87متر؟

مجموعه تلویزیونی ۸۷ متر کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید می‌شود. این سریال مرداد سال‌ ۹۶ در تهران کلید خورد. در طول ساختش ۲ بار متوقف شد؛ یک‌بار به‌دلیل نبود بودجه کافی و بار دیگر به‌دلیل وضعیت قرمز در پی شیوع کرونا.

 داستان سریال ۸۷ متر به اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت یک منزل برمی‌گردد. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایلشان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاه‌برداری مشخص می‌شود.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب‌اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.

کیانوش عیاری که در این سال‌ها آثاری پرحاشیه ساخته درباره اینکه آیا تمایلی به ساخت مجموعه نمایشی برای شبکه نمایش خانگی دارد یا خیر، اظهار کرد: من شناخت چندانی از شبکه‌های نمایش خانگی ندارم؛ اما فکر می‌کنم یکسری اتفاقاتی در حال افتادن است و این خوب است. راجع به خودم هم نمی‌دانم؛ چون من دنبال این هستم که فیلم سینمایی بسازم. از سال ۹۵ فیلم نساخته‌ام و متاسفانه الان سینما در رکود است. به همین دلیل افرادی که می‌خواهند زندگی کنند و کار کنند، به سمت این مدیوم‌ها می‌روند و کار انجام می‌دهند. ایرادی هم ندارد، اگر مردم خوششان بیاید، چه فرقی دارد که در سالن سینما کاری را ببینند یا صفحه تلویزیون خانه‌شان. چه در یک قسمت دوساعته ببینند و چه در ۵۰ قسمت ۴۰‌دقیقه‌ای؛ مهم رضایت تماشاگر است. باید منتظر ماند و دید که آیا این‌بار وعده پخش سریال جدید عیاری در هفته بعد از اربعین محقق خواهد شد یا اینکه دوباره پخش سریال به تعویق می‌افتد.