فیلم سینمایی «کشتن خواجه» به کارگردانی عبد آبست و تهیه‌کنندگی شهرزاد سیفی به‌عنوان تنها فیلم ایرانی در بخش مسابقه اصلی بیست‌وپنجمین دوره فستیوال «شب های سیاه تالین» حضور دارد. این فستیوال از ۲۱ آبان تا ۷ آذر در شهر تالین کشور استونی برگزار می‌شود.

 

«روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و تهیه‌کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی به زودی در سینماهای سراسر کشور نمایش داده می‌شود. فاطمه معتمدآریا، محسن تنابنده، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ، سهیل جمالی و امیرحسین ابراهیمی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

بازی-تئاتر «راز گنجور» به کارگردانی هانی حسینی و مرضیه نادری در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری در دسترس مخاطبان کودک و نوجوان و علاقه‌مندان به تئاتر عروسکی قرار گرفت. در این نمایش تعاملی، کودکان و نوجوانان تماشاگر به کمک قهرمان داستان فراخوانده می‌شوند تا با همدلی و همکاری هم و با نیروی فکر و اندیشه با دیو پلیدی بجنگند و نمایش را همچون بازی دیجیتال پیش ببرند و در دنیای شبیه‌سازی شده، طعم پیروزی را در یک تئاتر تعاملی تجربه کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای فیلم‌تئاترهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی اینترنتی cinema.kpf.ir بخش نمایش‌نما مراجعه کنند.

 

نمایشگاه آثار آویش خبره‌زاده با عنوان «آیا کسی می‌تواند زمان را روایت کند؟» در کاخ کرامول لندن برپاست. در این مجموعه ۲۳ اثر به نمایش درآمده است که بخشی از آن شامل نقاشی‌های الهام‌گرفته از فیلم‌های آندری تارکوفسکی، اینگمار برگمان و لوکینو ویسکونتی است. همچنین یکی از انیمیشن‌های دستی خبره‌زاده به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه با منتخبی از ۱۲ نقاشی تکمیل می‌شود که موضوعاتی از جمله زمان، هویت و رابطه بین بشریت و جهان طبیعی را مورد بررسی قرار می‌دهد.