فیلم کوتاه «سفیدپوش» ساخته رضا فهیمی طبق آیین‌نامه آکادمی اسکار به‌عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران در جمع فیلم‌های کوتاه معرفی شد. «سفیدپوش» براساس قصه «نعلبکی پنیر» نوشته محمدصالح اعلا روایت‌گر داستان پیرزنی است که قالب پنیری را که خود درست کرده، به احمد پسربچه‌ ۱۰‌ ساله می‌دهد تا احمد، پنیر و پیغام پیرزن را به پدرش برساند. این فیلم سال گذشته جایزه بزرگ بخش بین‌الملل سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را از آن خود کرد.

   

همزمان با روز اول مهر و بازگشایی مدارس، فیلم تئاتر «عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق می‌نوشت» به مدت ۳ روز در پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اکران رایگان خواهد شد. داستان این‌نمایش درباره رضا پسرکی بازیگوش است که ارتباط کمی با خانواده و دوستانش دارد. یک شب او خواب خانواده و معلم‌هایش را می‌بیند؛ درحالی‌که خواهر کوچکش کلاه صورتی‌ بر سر او می‌گذارد. فردا صبح، او دگرگون می‌شود. این‌ فیلم‌تئاتر در پایگاه sinama.kpf.ir  قابل دسترسی است.

   

نمایشگاه‌های موزه هنرهای معاصر تهران با توجه به خروج تهران از وضعیت قرمز کرونا، از روز شنبه سوم مهرماه ادامه پیدا می‌کند. بازدید از نمایشگاه‌های «نهان بر عیان؛ مهندسی تصویر در نگارگری ایران» و «پرسونا» شامل مجموعه آثار اندی وارهول در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران پس از مدتی تعطیلی به‌دلیل وضعیت قرمز کرونا، از سوم مهرماه میزبان علاقه‌مندان است.

   

نمایش «عصر طویلگی» نوشته علیرضا غفاری با طراحی و کارگردانی عماد سالکی برای اجرا از نیمه دوم مهر آماده می‌شود. این نمایش که قرار بود سال ٩٨ و ٩٩ روی صحنه برود و اجرای آن چندین بار طی ۲ سال اخیر به‌دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد، با پیوستگی در تمرین‌ها و پیگیری‌های مستمر گروه، سرانجام در تماشاخانه انتظامی به اجرای عموم درخواهد آمد.