آخرین آرزوی بازیگر فقید

او اگرچه سرانجام به آرامش ابدی رسید، اما آرزویش آن‌چنان که باید و شاید محقق نشد. آمار فوتی‌ها البته کاهش پیدا کرد، اما کرونا همچنان هست و آرامش و آسایش جهانیان را برهم زده است. سحر اطلسی، فرزند سیامک اطلسی پس از درگذشت او با اشاره به اینکه این بازیگر سر صحنه یک سریال به کرونا مبتلا شد، می‌گوید: ایشان این اواخر سر سریالی به نام «اپیدمی» بودند که این کار را وقتی هر دو دز واکسن را زدند و یک ماه هم از آن گذشت قبول کردند؛ چون در تمام ماه‌های گذشته از زمان شیوع کرونا تمام پیشنهادهای کاری را رد می‌کردند. درنهایت از آنجا که دوست داشتند کار کنند، به‌ویژه اینکه گفتند داستان آن درباره کرونا است و تمام شرایط برای کار، امن است برای بازی در پروژه تشریف بردند؛ البته ما (خانواده) ابتدا مخالف بودیم؛ ولی به‌دلیل علاقه ایشان راضی شدیم و احتمال قریب به یقین پدرم در همین پروژه به کرونا مبتلا شدند؛ چون من یک روز با ایشان همراه بودم و دیدم که جو آنجا شلوغ بود و پروتکل‌ها خیلی رعایت نمی‌شد.... پدر من یک روز سر همین پروژه دچار سرگیجه می‌شوند و زمین می‌خورند که قاعدتا ناشی از ضعف کرونا بوده است. چند روز بعد هم در منزل زمین خوردند که به بیمارستان مراجعه کردیم. اما درباره اینکه این موضوع را اطلاع‌رسانی نکردیم، ماجرا این بود که بیماری‌شان (کرونا) آنقدرها نفس‌گیر نبود و پزشکان امیدوارانه می‌گفتند که دوام خواهند آورد؛ اما در آخر پس از دو هفته که در بیمارستان بودند، متاسفانه این اتفاق افتاد.»

عزت‌الله اطلسی‌مهر، در سال ۱۳۱۵ به دنیا آمد و در زمان مرگ ۸۵ سال داشت. از دهه ۴۰ کار خود را با گویندگی در انجمن گویندگان آغاز کرد و بعد به سینما رفت و از سال ۵۰ تا همین سه سال قبل در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرده بود.

از جمله آثار او می‌توان به فیلم‌ها و سریال‌های «چریکه تارا»، «روز واقعه»، «پدر سالار» و «پهلوانان نمی‌میرند» اشاره کرد. او همچنین در سریال‌های محبوب دوره خود یعنی «جنگجویان کوهستان» و «افسانه جومونگ» دوبلوری کرده بود. او در گفت‌وگوهایی که پیش‌تر با رسانه‌ها انجام داده بود، گفته: « آدم یکجا‌نشینی نیستم و مدام در جنب‌وجوش هستم. به ورزش خیلی علاقه دارم و هر روز صبح ورزش می‌کنم و البته معتقدم که باید به سلامت خودمان اهمیت بدهیم. به همین دلیل هم زیاد اهل خوردن غذاهای چرب و فست‌فودی نیستم. به جایش ترجیح می‌دهم غذاهای سالم‌تر و آب‌پز بخورم.»

فرزند او گفته بود: «پدرم آنقدر سالم و سرحال بود که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد چنین اتفاقی برایش بیفتد. او هیچ مشکلی به لحاظ بیماری و... نداشت؛ اما کرونا این‌چنین ایشان را از ما گرفت.» مراسم تشییع پیکر این بازیگر ایرانی صبح فردا، سه‌شنبه ۶ مهرماه در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.