کارنامه بزرگ‌ترین نمایشگاه هنری جهان

اثری از باربارا هپورث: باربارا هپورث هنرمند و مجسمه‌سازانگلیسی که النور کلیتون به تازگی زندگی‌نامه او را منتشر کرده است، در جمع هنرمندانی بود که آثارشان در غرفه گالری پیس در این دوره از نمایشگاه آرت بازل فروش رفت. مجسمه برنزی یک‌ونیم متری وی با نام فرم تک (Single Form) که در سال ۱۹۳۸-۱۹۳۷ طراحی و در سال ۱۹۶۳ به نمایش درآمد، به قیمت یک‌میلیون و ۲۰۰هزار دلار فروخته شد.

اثری از فیلیپ گاستون: از بین ۲۰ اثری که غرفه گالری هاوزر و ورس (Hauser & Wirth) در آرت‌بازل امسال فروخت، نقاشی سال ۱۹۷۵ فیلیپ گاستون نقاش کانادایی-آمریکایی با عنوان شاعر (The Poet) گرانترینشان بود که با فروش ۶میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری خود به یکی از گران‌قیمت‌ترین آثاری که در کل این نمایشگاه به فروش رسیدند نیز تبدیل شد.

اثری از کیت هرینگ: کیت هرینگ، هنرمند فقید آمریکایی است که برای کشیدن نقاشی‌های مینیمال از پیکرهای انسانی که معمولا در حالات مختلف حرکت دیده می‌شوند، شناخته می‌شود. گالری گلدستون در آرت‌بازل امسال یک تابلوی بی‌نام از این هنرمند را که در سال ۱۹۸۲ با رنگ لعابی و روزتاب روی فلز کشیده شده و چهار پیکر انسانی را نشان می‌دهد که یک پیکر بزرگ‌تر را پل کرده و از روی آن می‌دوند، به قیمت بین ۵ تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخت.

اثری از کری جیمز مارشال: نماینده اروپایی کری جیمز مارشال یک اثر جدید از این هنرمند اهل شیکاگو را با عنوان پرندگان سیاه و نیمه‌سیاه در آمریکا (Black and Part Black Birds in America) به قیمت ۲میلیون و ۸۰۰هزار دلار در آرت بازل امسال فروخت؛ رقمی که برای یک هنرمند معاصر در بازار اولیه رقم بالایی است. رکورد مارشال در حراج‌های هنری ۲۱میلیون و ۱۰۰هزار دلار است که در سال ۲۰۱۸ به دنبال فروش یکی از آثار متعلق به سال ۱۹۹۷ وی در حراجی ساتبیز رقم خورد.

دو اثر از مری ودرفورد: گالری دیوید کوردانسکی واقع در شهر لس‌آنجلس آمریکا در نمایشگاه آرت‌بازل امسال دو اثر جدید از مری ودرفورد، نقاش آمریکایی را در چنته داشت که هرکدام به قیمت ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسیدند. این دو اثر سبک خاص ودرفورد در نقاشی انتزاعی را با نورهای نئون ترکیب می‌کنند تا به محیط‌زیست، روحیات و تحولات زمین‌شناختی هاوایی اشاره کنند.