در دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» خانه هنرمندان از ۲۴ تا ۳۰ مهر هر روز در سانس ۱۷ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. همچنین اکران آنلاین فیلم‌ها در این رویداد برعهده پلت‌فرم هاشور است که در ایام برگزاری هر شب در ۲ سانس ۱۸ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۲۲ آثار نمایش داده خواهد شد.

فیلم کوتاه «حفره» به کارگردانی و نویسندگی امیر روئینی، برنده جایزه اصلی بیست‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زوم لهستان شد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «موتور سردخانه قبرستانی از کار افتاده است، همه باید جنازه‌هایشان را خاک کنند. در این بین پسربچه‌ای ۱۰ساله قصد دارد به هر شکلی جنازه مادرش را نگه دارد.»

مستند «دنیای چاپلین به روایت امیر تاجیک» پنج‌شنبه ۲۲ مهرماه در مراسمی با حضور مستندسازان، مدیران و اهالی فرهنگ و رسانه در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی خواهد شد. دنیای چاپلین به بررسی زندگی «چارلی چاپلین» نابغه هنر هفتم، تلاش‌های ضدجنگ وی، داستان اخراج چاپلین از آمریکا و تاثیراتی که در جهان قرن بیستم داشت، می‌پردازد. ویژگی مهم مستند، تولید آن با «تلفن همراه» است و در زمره مستندهای موبایلی قرار می‌گیرد که در سال‌های اخیر در کشورهای مختلف رواج یافته است و جشنواره‌های متعددی در سراسر جهان برای نمایش و رقابت آثار موبایلی برگزار می‌شود.