راه دشوار سینما در عبور از بحران

داستان این فیلم که بر پایه افسانه‌های محلی منطقه آذربایجان است با محوریت عشق، جادو و خرافه‌پرستی روایت می‌شود. پوست داستان رابطه یک مادر و پسر جوانش را تعریف می‌کند که در مناسبات خود دچار مشکل شده و مادر برای حل مشکلات به جادو و دعانویسی روی می‌آورد.

آغازاکران نه چندان خوب فیلم پوست، امیدها را برای بازگشت رونق به سینما کمرنگ کرده، با این حال همچنان اکران فیلم قهرمان اصغر فرهادی، ‌نقطه اصلی امیدبخشی به رونق بازار اکران است. با این اوضاع احتمالا سینمادارها تا بازگشت شرایط عادی به بازارهایشان راه دشوار و درازی پیش رو دارند.

به هر روی با وجود ادامه فعالیت سالن‌های سینما استقبال چندانی از فیلم‌های روی پرده نشده است و به جز فیلم کمدی «دینامیت»، سایر آثار روی پرده همچنان با تماشاگران بسیار اندک به اکران خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر فیلم‌های جدیدی هم که روی پرده رفته‌اند، ظرفیت جذب مخاطب را ندارند و با میزان بسیار اندک فروش به کار خود پایان می‌دهند. در این میان آغاز اکران فیلم «درخت گردو» از یک ماه پیش باعث شد تا در کنار کمدی «دینامیت» یک فیلم غیرکمدی هم بتواند در گیشه حرفی برای گفتن داشته باشد.

  دیگر پرفروش‌ها

«دینامیت» در ۳۵۴ سالن به نمایش در آمده است و توانسته با جذب ۵۵۱هزار مخاطب، ۱۵میلیارد و ۸۵میلیون تومان فروش را تجربه کند. به این ترتیب این فیلم در مدتی کوتاه به پرفروش‌ترین فیلم در حال اکران سینمای ایران بدل شد.

آخرین فیلم مجید مجیدی نیز که از بیست‌وهفتم اسفند ۱۳۹۹ روی پرده رفته است، با در اختیار داشتن ۲۵۶ سالن با ۷۱هزار مخاطب و یک‌میلیارد و ۶۴۸میلیون تومان فروش، یکی از فیلم‌های پرفروش در میان آثار روی پرده است. فیلم سینمایی درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی هم با داشتن ۲۵۵سالن و جذب ۷۰هزار مخاطب، ۲میلیارد و ۳۴۵میلیون تومان فروش داشته باشد فیلم «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» نیز در حال حاضر در ۲۶۶سالن به نمایش درآمده و با بیش از ۷۰هزار مخاطب و فروشی معادل یک‌میلیارد و ۴۹۰میلیون تومان سومین فیلم جدول اکران است. کمدی «تک‌خال» در ۲۳۲سالن روی پرده رفته و تاکنون توانسته ۹۸۲میلیون تومان فروش کند و ممکن است بتواند به رکورد میلیاردی فروش برسد.