رکورد میلیاردی در باکس‌آفیس

فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی- راهی به خانه نیست» با عبور از مرز ۹۰۲میلیون دلار فروش جهانی بالاتر از فیلم سینمایی «جنگ در دریاچه شانگهان» در رتبه اول پرفروش‌ترین فیلم سینمایی در سال ۲۰۲۱ ایستاد.این فیلم سینمایی شروعی توفانی داشته و توانسته است در هفته اول اکران جهانی خود مبلغی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد؛ رقمی که باعث شده است این فیلم به همین زودی در رتبه ششم جدول فروش جهانی در سال ۲۰۲۱ دست یابد و در رده سوم بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ سینما بایستد.

فروش فوق‌العاده فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی-راهی به خانه نیست» در حالی رخ داده است که سویه تازه بیماری کرونا در جهان کشف شده است؛ اتفاقی که شاید می‌توانست ضربه مهلکی به این فیلم بزند؛ اما انگار مخاطبان بیش از حد به این فیلم علاقه‌مند شده‌اند.

کارگردانی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست بر عهده جان واتس از فیلم‌نامه‌ای نوشته کریس مک‌کنا و اریک سامرز است. در این فیلم تام هالند در نقش پیتر پارکر/  مرد عنکبوتی، در کنار زندیا، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، جان فاورو، مریسا تومی، جی.بی اسموو، بندیکت وانگ، آلفرد مولینا، جیمی فاکس، ویلم دفو، توماس هیدن چرچ، و ریس ایفانز ایفای نقش می‌کند. در این فیلم پارکر از استیون استرنج (کامبربچ) می‌خواهد تا هویت مرد عنکبوتی خود را پس از افشای عمومی در دور از خانه دوباره مخفی کند که درنهایت منجر به بازشدن ناگهانی مولتی‌ورس می‌شود.

ساخت سومین فیلم مرد عنکبوتی از دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۱۷ حین توسعه بازگشت به خانه در نظر گرفته شده بود. تا آگوست ۲۰۱۹، مذاکرات میان سونی و مارول استودیوز که با هم فیلم‌های مرد عنکبوتی را تولید می‌کنند، برای اصلاح قرارداد با خروج مارول استودیوز از این پروژه به پایان رسید. با وجود این، واکنش منفی طرفداران، یک ماه پس از آن منجر به بستن یک قرارداد جدید میان دو کمپانی شد. در آن زمان برنامه‌ریزی شده بود که جان واتس، کریس مک‌کن، اریک سامرز و تام هالند برگردند.

کمپانی سونی اعلام کرد که فروش قسمت جدید فیلم «مرد عنکبوتی» به زودی از مرز یک‌میلیارد دلار خواهد گذشت. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های «مرد عنکبوتی» تاکنون به فروش ۸۷۶ میلیون دلاری دست یافته است و پیش‌بینی می‌شود امروز (۲۵دسامبر، ۴ دی) و همزمان با ایام کریسمس فروش جهانی خود را از مرز یک‌میلیارد دلار عبور دهد. محصول کمپانی سونی و استودیو مارول این دستاورد بزرگ در گیشه را تنها در ۱۱ روز و درحالی کسب کرده که جهان در مواجهه با سویه اُمیکرون ویروس کروناست که بار دیگر سالن‌های سینما در برخی نقاط جهان را تحت تاثیر قرار داده است.