تهران زشت شده است

محجوبی می‌گوید: «همین الان اینجا را ۵۰‌میلیارد می‌خرند؛ ولی اگر بفروشیم پس فرهنگ این مملکت را چه کسی می‌خواهد نگه دارد؟ این وظیفه شهرداری است که این کار را برای اهالی مطرح فرهنگ و هنر کشور انجام دهد. این اتفاق برای چهره‌های هنری کشورهای مختلف افتاده است و دولت‌ها از همین موزه‌ها، درآمدهای توریستی کسب می‌کنند. وقتی از لاهیجان به تهران آمدم ۲۰ ـ ۱۰ سال تنها زندگی می‌کردم. آن زمان شغلی پیدا کرده بودم که ۸۰۰تومان حقوقم بود و بخشی از آن را پس‌انداز می‌کردم تا اینکه در آریاشهر منزلی خریدم و در سال ۵۳ اینجا را با ۲میلیون تومان خریدم.»

حسین محجوبی به‌عنوان طراح پارک ساعی مشهور است؛ اما مسوولیت نظارت بر اجرای ساخت پارک‌های ملت، نیاوران، لاله، جمشیدیه و... را هم عهده‌دار بوده است. او می‌گوید: «من ۷۱ سال در این شهر زندگی کرده‌ام. تهران زشت شده است و این را قبلا به آقای قالیباف هم گفته‌ام. تمام آب تهران در سه مسیر جریان دارد؛ ولی آنقدر اکنون جمعیتش زیاد شده که با مقایسه جمعیت و ظرفیت آب آن، به یک جنایت می‌رسیم. نمی‌شود برای تهران کاری کرد.»

این هنرمند در پاسخ به این سوال که آیا دوست داشتید که پارک‌های دیگری برای تهران طراحی کنید؟ گفته است: قرار بود از چیتگر تا لواسان درخت کاری شود؛ تحت عنوان کمربند سبز ولی وقتی کار را شروع کردیم دیدیم که آب نداریم و تنها لویزان درست شد.»

حسین محجوبی می‌گوید: «چون در تهران آب نداریم نمی‌شود کار خاصی کرد و خودمان با دست خودمان زمین‌هایمان را خفه کرده‌ایم؛ ولی با اینکه نشد این ایده‌ها را در حقیقت پیاده کنم، در آثارم مثلا «هفت باغ ایرانی» آنها را به تصویر کشیدم.»