حمایت فیلم‌سازان از دو فیلم حاشیه‌ساز

به نظر می‌رسد این بیانیه که نشان‌دهنده حمایت قاطع صنفی از فیلم‌های «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمت‌الله و «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی است، بتواند گره کار را به نفع فیلم‌های یادشده باز کند. این کانون در بیانیه خود با بیان اینکه ممانعت از اکران فیلم مجوزدار «چپ راست» باعث ضربه به اعتماد عمومی در سینمای ایران می‌شود، بیان کرده است: «اگر مشکل در بدنه وزارت ارشاد یا نهادهای خارج از سینماست لازم است هر چه زودتر اطلاع‌رسانی شود و با کارگردان و تهیه‌کننده فیلم که آمادگی مذاکره در این زمینه را دارند، جلسه فوری گذاشته شود تا از زیان بیشتر در عدم اکران این فیلم جلوگیری شود. همچنین امیدواریم اخبار شنیده‌شده درباره بازبینی مجدد دیگر فیلم‌های دارای پروانه نمایش و سخت‌گیری زیاده از حد در پروانه نمایش و انتخاب فیلم‌های جشنواره فجر صحت نداشته باشد؛ چون این به منزله اعتقاد نداشتن مدیران سینمایی به قانون جاری حوزه فرهنگ و هنر کشور در سال‌های اخیر است. لازم به ذکر است مدیران فرهنگی وزارت ارشاد دولت آقای رئیسی، این وزارتخانه را از دولت آقای روحانی و وزیر قبلی ارشاد، جناب آقای دکتر صالحی تحویل گرفتند نه از حکومت شاهنشاهی و وزیر فرهنگ آن زمان جناب آقای پهلبد! پس نیاز به این همه هیجان و انقلابی‌گری افراطی نیست.»

در بخش دیگری از این بیانیه به ماجرای فیلم «قاتل و وحشی» پرداخته شده و آمده است: از چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز خبر ناخوشایندی رسید و آن کنار گذاشته شدن مجدد فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آقای حمید نعمت‌الله است. این فیلم در سال ۹۸ به‌علت اختلاف سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده از جشنواره کنار گذاشته شد و هیچ فرم بازبینی و رای گیری هیات انتخاب درباره این فیلم وجود ندارد و به همین دلیل این فیلم توانست سال ۹۹ هم متقاضی حضور در جشنواره شود؛ ولی به‌علت ممیزی به هیات انتخاب نشان داده نشد.

کانون کارگردانان سینمای ایران در پایان نوشته است که کنار گذاشتن غیرقانونی فیلم «قاتل و وحشی» از جشنواره فیلم فجر را محکوم می‌کند و خواستار نمایش این فیلم برای هیات انتخاب است و نظر هیات انتخاب را به‌عنوان فصل‌الخطاب می‌پذیرد.