محسن چاوشی نگذاشت مهاجرت کنم

او گفت: سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ من نمی‌توانستم مجوز بگیرم و فعالیت کنم. در همان دوران تعدادی از بچه‌‌‌های گروه از ایران رفتند و گروه دیگر آن حالت سابق را نداشت. من هم خیلی راحت می‌توانستم مهاجرت کنم. وقتی دنبال تهیه‌‌‌کننده بودم، محسن چاوشی بسیار به من لطف داشت، تهیه‌‌‌کنندگانی را معرفی کرد و راهنمایی‌‌‌هایی را ارائه داد که باعث شد من در ایران بمانم، چون مسیری را که من می‌‌‌خواستم بروم او پیش از من رفته بود، به همین دلیل توانست مشاوره‌‌‌های بسیار خوبی به من ارائه دهد و از او بسیار ممنونم.

آفاق همچنین گفت: اولین اشتباه یک هنرمند در هر حوزه‌‌‌ای این است که خود را محدود به یک سبک کند و بگوید من می‌‌‌خواهم یک اثر هنری خلق کنم و این کار فقط باید در یک سبک مشخص تولید شود. به هر حال هر هنرمندی حسی دارد و می‌‌‌خواهد آن را روی اثرش پیاده کند. به شخصه در موسیقی مدرن به این نتیجه رسیدم که دیگر، سبک‌‌‌های ثابت، از بین رفته و نمونه‌‌‌های آن نیز در کارهای خودم دیده می‌شود... من رپ را به خاطر نوع موسیقی آن، جدای از اینکه محتویات شعرش چیست از موسیقی پاپ مدرن، ایرانی‌‌‌تر می‌‌‌دانم. فکر می‌‌‌کنم یکی از دلایل اصلی که این موسیقی در ایران مجوز نمی‌گیرد، ‌‌‌ اطلاعات کهنه برخی تصمیم‌گیرندگان است.

در دوره‌‌‌ای که موسیقی رپ تازه آمده بود، سبک زندگی مناطق حاشیه‌‌‌نشین آمریکایی را نشان می‌‌‌داد اما در حال حاضر شاهد افرادی مانند یاس یا حمید صفت و... هستیم که این موسیقی را با سبک زندگی کاملا ایرانی مخصوص خودشان عرضه می‌کنند و فکر می‌‌‌کنم بهتر است کسانی که به این سبک از موسیقی مجوز نمی‌‌‌دهند بازنگری‌‌‌ای در کار خود کنند، چراکه آن دوره دیگر به اتمام رسیده و نوع دیگری از زندگی آغاز شده است.