تعطیلی سالن‌‌‌های نمایش به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اعلام شد. مطابق اعلام شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش، تمام اجراهای صحنه‌‌‌ای و سالن‌های تئاتر سراسر کشور از اذان مغرب امروز پنج‌شنبه تا پایان فردا جمعه ۶ خرداد به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اجرا نخواهند داشت.

   

آیدا پناهنده فیلمساز زن ایرانی در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌‌‌های ایرانی در زوریخ مسترکلاسی با موضوع «نقش زنان در سینمای ایران» برگزار می‌کند. همچنین فیلم «تی تی» این کارگردان در این دوره از جشنواره به نمایش درآمده و با دیگر فیلم‌‌‌های بلند سینمایی رقابت می‌کند. این برنامه چهارشنبه یک ژوئن (۱۱ خرداد) از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به وقت محلی در شهر زوریخ برگزار می‌شود. این کارگاه به طور مشترک توسط جشنواره و دانشگاه هنر شهر زوریخ برنامه‌‌‌ریزی شده است.  جشنواره بین‌المللی فیلم‌‌‌های ایرانی در زوریخ ۲۶ می‌ برابر با ۵ خرداد با فیلم کلاسیک «گاو» ساخته داریوش مهرجویی افتتاح خواهد شد.

 

نمایشگاه «دگرجای» شامل مجموعه‌نقاشی‌‌‌های سارا پرنیان‌پور امروز پنج‌شنبه در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. «دگرجای» شامل ۳۳ اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن روی بوم و تخته است. این رویداد تجسمی روز پنج‌شنبه ـ ۵ خردادماه ـ در گالری استاد مرتضی ممیز خانه هنرمندان ایران کار خود را آغاز می‌کند و تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ همه‌روزه به‌جز روزهای شنبه‌‌‌ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌‌‌مندان است.

 

نمایش «یه روز دیگه» به نویسندگی و کارگردانی نادیا فرجی و تهیه‌کنندگی عباس علیرضا از روز یکشنبه هشتم خردادماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. این نمایشنامه با نگاهی آزاد به «مرگ در می‌‌‌زند» وودی آلن نوشته شده و نگاهی کمدی‌فانتزی به مرگ دارد. الهه پورجمشید و نادیا فرجی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

 

فریبا کلهر نویسنده کودک و نوجوان حاصل ۳۵ سال فعالیت خود را که شامل ۷ تندیس، ۳۸ لوح تقدیر و ۲۲۱ کتاب از آثار اوست به موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون اهدا کرده است. موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون در مرکز آفرینش‌‌‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران واقع شده است. علاقه‌‌‌مندان از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ روزهای شنبه تا چهارشنبه می‌توانند از این موزه بازدید کنند.