واکنش‏‏‌ها به درگذشت یک هنرمند

زنده‌‌‌یاد صباغی در یکی از آخرین نقش‌‌‌آفرینی‌‌‌های تلویزیونی خود در سریال «سرگذشت» جلوی دوربین رفت و نقش یک پدر مبتلا به آلزایمر را بازی کرد. او شامگاه ۱۲ خرداد از خانه خود در ماهدشت کرج با نشانه‌‌‌های سکته مغزی به بیمارستان منتقل شد و آنجا در ۷۱سالگی از دنیا رفت. رضا کیانیان در صفحه اینستاگرام خود با انتشار متنی نوشت: «وقتی جمشید اسماعیل‌‌‌خانی از این دنیا رفت، من و مهدی صباغی و چند تا از بروبچه‌‌‌های بازیگر، جلوی مسجد بودیم. تو خیابون نیلوفر. منتظر گوهر. مهدی خیلی گریه می‌‌‌کرد. پرسیدم تا به حال چند بار مُردی؟ با تعجب نگاه کرد. منظورم را متوجه نشده بود. گفتم روی صحنه تئاتر، تو فیلم‌‌‌ها و سریال‌‌‌ها چند بار مُردی. یادت نیست؟ گریه‌‌‌اش آرام شده بود. گفت چند بارش رو یادم نیست. بارها. گفتم جمشید هم چند بار مُرده بود. منم همین‌طور. ولی هنوز هستیم. یه بار هم تو زندگی می‌‌‌میریم. و بعدش دیگه نخواهیم بود. پس گریه نکن. از کجا که جای بهتری نریم. الان جمشید رفته. سن و سالش از من و تو کمتر بود. مرگ قانون نداره. اگه گریه می‌‌‌کنی، برای خودته. راستی چرا برای خودمان گریه می‌‌‌کنیم؟ وقتی داوود امیری رفت.

در مراسم یادبودش، چند کلمه حرف زدم. یاد خاطرات مشترکم با او افتاده بودم. چندتایش را تعریف کردم و اینکه روز خاک‌سپاریش خیلی گریه کردم. نمی‌‌‌دونستم برای چی گریه می‌‌‌کنم. گفتم شاید برای تنهایی خودم. تسلیت به خانواده محترم مهدی. تسلیت به تئاتر و سینما و تلویزیون.» همچنین اصغر سمسارزاده گفت: «مهدی عزیز یک جتنلمن شریف، باوقار و مودب بود. باعث تاسف است که او را از دست دادیم. ۴۰ سال تمام در رادیو با هم کار کردیم، شوخی کردیم، خیلی او را اذیت کردم امیدوارم مرا ببخشد. ۴۰ سال در رادیو با ایشان کار کردم. ابتدا در کار آقای حمید منوچهری با حمید صباغی آشنا شدم و از آن پس سالیان سال با هم کار کردیم و دوست شدیم. او انسان بسیار شریف، مودب با لهجه مشهدی خاصی بود و همیشه سعی می‌کرد لهجه‌اش را در کارش پنهان کند اما همیشه یک‌جا بیرون می‌زد، و ما با هم می‌‌‌خندیدیم.»

مراسم تشییع و وداع هنرمندان خراسان رضوی با پیکر مرحوم مهدی صباغی، بازیگر و گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون ساعت ۹ صبح امروز در مسجد رضوان صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود. براساس اعلام قبلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، پس از این مراسم، مهدی صباغی در قطعه هنرمندان بهشت رضای (ع) مشهد به خاک سپرده خواهد شد.