هفته خفت‌گیری از چهره‌ها

این بازیگر گفت: «چهارصد و خرده‌ای پول داشتم که آن را دادم و یکی از آنها گفت شانس آوردی که دوستت داریم. آخرش هم اتفاقی افتاد که نمی‌دانستم بخندم یا گریه کنم؛ برگشتند و ۵۰ هزار تومان از آن پول را پس دادند که بتوانم به خانه بروم. من تا به حال چهار مرتبه مورد سرقت واقع شده‌ام و هیچ باری هم پولم برنگشته است و در این وضعیت که همه‌مان تجربیاتی در موردش داریم چطور ‌می‌توانم با بازی در سریال‌های طنز مردم را بخندانم؟!»

نفر بعدی که ماجرای خفت‌گیری از خودش را روایت کرد مرتضی فاطمی مجری تلویزیون بود که در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد خفت‌گیران با قمه به او حمله کرده‌اند.

او در مطلب مفصلی از اتفاقی هولناک خبر داد که  در اتوبان نیایش و در نزدیکی پردیس ملت برایش اتفاق افتاد. او گفت در اتوبان منتظر اسنپ بوده که دو جوان موتورسوار با قمه دنبالش راه افتادند و ماشین‌ها بی‌تفاوت از کنارش ‌می‌گذشتند تا در نهایت توانست فرار کند. او در مطلبش نوشته بود: «‌اینقدر خونسرد بودند و از نتیجه کار مطمئن که حتی حمله هم نمی‌کردند. به یک متری من رسیدند. شروع کردم به دویدن به سمت ماشینی که از کردستان به نیایش پیچیده بود. دنبالم دوید و دوستش برگشت و موتور را روشن کرد. شیشه ماشینی پایین بود و سرعتش کمتر از ماشین‌های دیگر. کوله را پرت کردم داخل ماشین. ماشین سرعتش را کم کرد. پریدم در را باز کردم و فریاد زدم دزد دزد. فقط برو. راننده گیج بود اما گویا فهمیده بود اوضاع طبیعی نیست. پسر فریاد ‌می‌زد هرجا بری گیرت‌ میارم. ضربه‌ای به ماشین زد و پرید ترک موتورشان که دنبالم کنند. صدای موتورشان به گوش ‌می‌رسید که به ترافیک ‌چراغ ولیعصر رسیدیم. نفسم بالا نمی‌آمد. هر آن منتظر بودم شیشه را بشکنند و …در این ساعت‌ها به این فکر‌ می‌کنم که این همه آرامش از کجا ‌می‌آمد؟ چرا اینقدر جسور بودند؟ در روز روشن اقدام به خفت‌گیری و چاقوکشی ‌می‌کنند؟ گویی ‌می‌دانند که کسی مانع‌شان نمی‌شود؟ چرا در این چند ساعت روایت ‌مشابه و ترسناک‌تر از دوستانم شنیده‌ام که همین امروز وضعیت مشابه برای نزدیکانشان در جاهای شلوغ شهر برایشان پیش آمده است؟ چرا کسی باور نمی‌کند که عده‌ای دیگر به سیم آخر زده‌اند و حق ناگرفته‌شان را با سلاح ‌می‌گیرند؟ چرا هیچ‌کس به فکر زن و بچه‌های بی‌گناه این شهر نیست…»

بعد از آن نوبت به وحید آقاپور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون رسید که خبر داد دوشنبه‌شب ساعت ۱۰ و نیم شب حوالی اتوبان همت حدّ فاصل حقانی و مدرس مورد خفت‌گیری قرار گرفته است. او گفت که حالش بهتر است اما زخمِ عمیقی دارد که بخیه شده و پس از بستری شدنِ چندساعته در بیمارستان رسول اکرم(ص) به منزل منتقل شده است.

این بازیگر تعریف کرد: «من رفتم به کسی کمک کنم که از او خفت‌گیری ‌می‌شد، این بلا را به سر من آوردند. موضوع این است سارقان اخیراً احساس‌می‌کنند کیفرخواستی در انتظارشان نیست و از تلاشگران نیروی انتظامی درخواست داریم که با شدت و حدت بیشتری با سارقِ خیابانی برخورد کنند که واقعاً این خفت‌گیری‌ها و سرقت‌ها بیشتر هم شده است.»

آقاپور در توضیحات بیشتری گفته است که بعد از اجرای نمایشِ «باغ» این اتفاق افتاده است. خوشبختانه آسیبِ جدی به عصب و تاندون دستش وارد نشده و بهبودی دستش زمان‌بر خواهد بود.