نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان با موضوع کنشگری فعالان این حوزه و تدوین نظام‌نامه تولید و مصرف رسانه‌ای جمعی (فیلم و انیمیشن) امروز از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در سالن سینماتوگراف موزه سینمای ایران برگزار می‌شود. در این نشست افرادی همچون رسول صدرعاملی، پرویز شیخ‌طادی، وحید نیکخواه آزاد و تعدادی از فعالان حوزه کودک و نوجوان در سایر حوزه‌ها سخنرانی خواهند کرد.

 

نمایش «توران‌دخت» از ۱۹ تیر ساعت ۲۱ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن شماره‌یک تماشاخانه سپند اجرا می‌شود. توران‌دخت نوشته برتولت برشت و یک اثر کمدی است که در گروه تئاتر اجتماعی ـ سیاسی جای می‌گیرد و در آن به نقد ساختارهای قدرت در امپراتوری چین می‌پردازد و همچون آثار دیگر برشت این اثر هم نگاهی نقادانه و آگاهی بخش به جامعه دارد، چراکه برشت معتقد بود ضرورت اجرای تئاتر ایجاد آگاهی است. عزیز تبیان، شکیبا معتضدی، سهراب صمیمی، رایحه پاشا، دانیال محمدی و... بازیگران این اثر هستند.

 

نمایشگاه نقاشیخط مرضیه معماریان با عنوان «مه‌نوشته‌ها» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. مرضیه معماریان متولد آبان ۱۳۵۹ در تهران و ساکن کرج است. وی از کودکی علاقه‌مند به رشته‌های هنری بوده و در کلاس‌های هنری مختلفی حضور داشته که در نهایت از این میان، معرق‌کاری، طراحی و خوشنویسی را به صورت جدی دنبال می‌کند. معماریان دارای مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان است و از محضر اساتید صاحب‌نامی همچون فتحعلی واشقانی، جواد بختیاری، رویا حسینی و امیر سیف‌آبادی بهره برده است. نمایشگاه یاد‌شده تا ۲۴ تیرماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان جهت بازدید از نمایشگاه می‌توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.