احمد اسدی  عضو پارلمان عراق و سخنگوی این ائتلاف انتخاباتی که در انتخابات اخیر این کشور با کسب ۴۷ کرسی در مقام دوم قرار گرفت، روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پیش نویس این قطعنامه در واقع جنبش هایی را هدف خود قرارداد که با گرایشات جهادی، سیاسی و ملی خود، با شدیدترین موج تروریسم داعش و افراط گرائی در عراق، منطقه عربی و خاورمیانه مبارزه و نقش بسزائی در این زمینه ایفا کردند.

اسدی گفت: ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری دبیرکل سازمان بدر، از امریکا می خواهد تا پیش نویس قطعنامه مزبور را لغو کند، زیرا به معنای متهم کردن نیروهایی است که در پارلمان عراق فراکسیون دارند و جزو نیروهای اصلی مشارکت کننده در روند سیاسی عراق محسوب می شوند.

وی گفت که اقدام کنگره در واقع نادیده گرفتن اراده مردم عراق و هدف قراردادن نیروهای سیاسی آنان است.

اسدی تاکید کرد: مرد در انتخابات پارلمانی عراق به این دو گروه رای دادند تا در قانونگذاری کشور سهیم باشند.

کنگره امریکا دوشنبه گذشته، دو گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق و جنبش نجباء را که از نیروی الحشد الشعبی عراق هستند در لیست سازمان های تروریستی قرارداد.

کنگره امریکا پیشتر، گروه کتائب حزب الله عراق، حزب الله لبنان و جنبش یمنی انصار الله را در لیست مزبور قرارداده بود.

این اقدام امریکا در حالی صورت گرفت که واشنگتن از عملکرد برخی کشورهای منطقه حامی تروریسم به دلیل تبعیت آنان از سیاست های واشنگتن چشم پوشی می کند.

در پی صدور پیش نویس قطعنامه مذکور، گروههای مختلف عراقی با محکوم کردن این اقدام آن را تلاشی برای مهار کردن جنبش های مقاومت و نیروهای مخالف سیاست های توسعه طلبانه امریکا و صهیونیسم دانستند.