در پاسخ به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شایگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه؛ امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راس یک هیئت دفاعی و نظامی روز شنبه اول شهریور با سفر به این کشور با همتای خود و مقامات دیگر این کشور دیدار و از ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی نظامی – فنی روسیه موسوم به ARMY ۲۰  نیز بازدید می کند.

 نمایشگاه و همایش بین المللی نظامی – فنی روسیه به فرمان رئیس جمهور روسیه از سال ۲۰۱۵ هر ساله برگزار و در آن آخرین دستاوردهای صنعت نظامی و دفاعی این کشور به معرض نمایش در می آید و در کنار آن با برگزاری نشست های مختلف در حوزه دفاعی و نظامی، مسائل و موضوعات مرتبط مورد بررسی و کارشناسی قرار می گیرد.

در این نمایشگاه و همایش بین المللی مقامات عالی دفاعی و نظامی و کارشناسان و متخصصین از کشورهای مختلف حضور می یابند.

روابط و همکاری های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سالهای اخیر همپای سایر ابعاد همکاری های دوجانبه در حوزه سیاسی و اقتصادی از روند رو به رشدی برخوردار بوده و دستاوردهای خوب و ارزشمندی به همراه داشته است.

تقویت و تحیکم بیش از پیش همکاری های دفاعی تهران- مسکو در حوزه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مهمترین اهداف سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مسکو خواهد بود.