به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی فر در دیدار با «رافائل آنتونی سانتوجا گومز» رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام که عصر امروز در وزارت ورزش و جوانان انجام شد ، با اشاره به اهمیت رشته پرورش اندام و بدنسازی اظهار داشت: برای سالم سازی جامعه از همه رشته های ورزشی که مورد توجه قرار دارند پشتیبانی می کنیم و با توجه به این مهم که این ورزش هم در کشور ما و دیگر کشورها علاقمندان زیادی دارد، مورد حمایت است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه باشگاه های خصوصی زیادی در کشور در رشته پرورش اندام فعالیت می کنند، خاطرنشان ساخت: روز به روز بر تعداد تقاضاها به منظور گشایش باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام، بیشتر می شود که تاکید ما نظارت دقیق بر چگونگی فعالیت سالم و ابزار و روشهایی است که به کار می برند.

سلطانی فر در ادامه این بحث تصریح کرد: هدف ما جلوگیری از استفاده مواد نیروزا است که به سلامت ورزشکاران آسیب می زند و تلاش می کنیم که بتوانیم فضای این ورزش همراه با امکانات و تجهیزات آن و داروهایی را که به کار گرفته می شود، سالم سازی کنیم تا خانواده ها با آرمش فرزاندانشان را به باشگاه ها بفرستند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: با نظارت و تعامل گسترده تر و استفاده از ابزارهای مناسب همچنین با کمک خانواده ها می توانیم در کوتاه مدت برای تحقق سالم سازی این ورزش به نتیجه برسیم.

سلطانی فر به خرید و فروش داروهای انرژی زا به عنوان یک تجارت پرسود اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : قرار گرفتن در مسیر درست و اصولی می تواند از جنبه های منفی آن در جامعه جلوگیری کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت های غیر قانونی فدراسیون هایی که در نقاط مختلف دنیا تشکیل می شود ،اظهار داشت: برخی از اهالی این رشته ها در کشور های مختلف جمع می شوند و فدراسیون خاصی تشکیل داده و شروع به عضوگیری می کنند که این مورد باعث نگرانی است و انتظار ما این است که فدراسیون جهانی با دقت به نظارت بپردازد.

سلطانی فر ابراز امیدواری کرد که با تعامل فدراسیون جهانی و فدراسیون ایران توسعه این رشته و سالم سازی آن با سرعت بیشتری صورت گیرد و ایران با حمایت فدراسیون جهانی به کانون برگزاری سمپوزیوم ها و همایش های علمی این رشته تبدیل شود.

«رافائل آنتونی سانتوجا گومز» رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام در این دیدار رویکرد وزیر ورزش و جوانان به رشته پرورش اندام را ستود و از ایران به عنوان کشوری که در رابطه با این ورزش رویکرد فرهنگی دارد، به نیکی نام برد.

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام از فعالیت های فدراسیون ایران هم ابراز رضایت کرد و با اشاره به دیدگاه دکتر سلطانی فر در ایجاد فضای سالم در این ورزش اظهار داشت: ورزش بدنسازی به روح و جسم انسان بستگی دارد و آنچه مشخص است فدراسیون جهانی نیز موافق صد در صد ورزش سالم است .

«رافائل آنتونی سانتوجا گومز» گفت : متاسفانه مواد ممنوعه در این ورزش وجود دارد و هدف ما این است که در این راه مقابله جدی داشته باشیم که به نظر می رسد با حمایت دولت ها و فدراسیون ها و همکاری جامعه و البته آموزش منطقی به جوانها و مربیان ، نه تنها در این رشته بلکه در تمام ورزش ها می توانیم شرایط خوب و سالمی را به وجود آوریم .

وی بر نظارت فدراسیون جهانی بر روی کلیه مسابقات تاکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه آموزش های همراه با برنامه ریزی را برای رده های سنی پایه شروع کرده ایم که در این بین فدراسیون ایران نیز ما را کمک می کند. چرا که هدف ما حفاظت از ورزشکاران است.

در این دیدار برانوش نیک بین مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و ماندانا رسولی مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان و همچنین ناصر پور علی فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز حضور داشتند.