وی گفت: «اسب ماندگار است، اما اتومبیل تنها یک نوآوری و یک جذابیت زودگذر است.» امروزه تغییر فناوری‌ها مثل همیشه سریع و چشمگیر رخ می‌دهد. اما همچنان تشخیص نوآوری‌های زودگذر از تغییرات بنیادین دشوار است. با فرصت‌ها و تهدیدهایی که این فناوری‌های تازه به ارمغان می‌آورند، ما به ناچار این سوال را از خود می‌پرسیم که کدام فناوری‌ها می‌توانند دنیا را تغییر دهند؟  ما تنها نمی‌خواهیم پیش بینی کنیم؛ بنابراین، با IPSOS که یک شرکت پیشرو در زمینه تحقیقات بازار و نظرسنجی است همکاری کردیم. ما می‌خواستیم بدانیم چه نوآوری‌هایی از دیدگاه آنها بیشترین تاثیر را بر آینده خواهد داشت. اما از آنجا که پیش‌بینی آینده دشوار است، می‌خواستیم از زبان کسانی که خود این فناوری‌ها را توسعه می‌دهند بشنویم. ما نتایج را تحلیل کردیم و پاسخ «نخبگان فناوری» (یعنی کسانی که در صنعت فناوری با موفقیت کار می‌کنند) را گزارش کردیم.  ما مطالب زیر را از هر دو گروه آموختیم:

هوش ماشین‌ها و خودروهای خودران؛ دو فناوری که به احتمال زیاد بیشترین تاثیر را بر آینده خواهند گذاشت.

در میان همه پاسخ‌دهندگان به این پیمایش، این دو فناوری به‌عنوان محتمل‌ترین فناوری‌ها برای تغییر جهان شناسایی شدند. شمار باورنکردنی ۹۲ درصد از مخاطبان درباره تاثیرگذاران فناورانه بیان داشتند که هوش ماشینی تا حدی یا به احتمال زیاد بر چگونگی تجربه ما نسبت به جهان پیرامونمان تاثیر می‌گذارد. ۹۰ درصد پاسخگویان بر این باور بودند که خودروهای مستقل یا خودران نیز همین میزان تاثیر را خواهند داشت. در میان این صاحب نظران اتفاق نظر وجود دارد که این تغییرات در چگونگی حرکت ما و چگونگی برآورده شدن نیاز ما به ماشین‌ها، برخاسته از کاهش کنترل مستقیم انسان بر ماشین‌ها و افزایش هوش ماشین‌ها خواهد بود.

جامعه آماری مورد مطالعه ما به‌طور عمده بر این باور بودند که افزایش کیفیت خدمات دولت‌ها به مردم در زمینه دولت الکترونیک و فضای مجازی هوشمند به زودی رخ خواهد داد. در پاسخ به این سوال که کدام یک از این فناوری‌ها بیشترین تاثیر را بر افزایش کیفیت خدمات داشته‌اند، بیشتر پاسخ‌دهندگان به فضای مجازی هوشمند و فناوری‌های مرتبط با آن اشاره کردند. اما خبرگان فناوری تمرکز بیشتری داشتند. این خبرگان بر آن بودند که تحول چشمگیرتر در زمینه افزایش کیفیت خدمات دولتی از طریق افزایش ارتباطات جهانی رخ خواهد داد. جهانی شدن اتصالات و ارتباطات مجازی باعث می‌شود که سرعت و میزان دسترسی مردم به خدمات دولتی افزایش یابد.  در مقایسه با پاسخ‌های مخاطبان عمومی، خبرگان فناوری بر این باور بودند که فناوری صنایع را زودتر از آنچه بیندیشیم متحول خواهد کرد.  ما سپس به تاثیر این تغییرات پرداختیم و از آنها پرسیدیم که تاثیر این فناوری‌ها بر صنایع مختلف را رتبه‌بندی کنند. مشارکت‌کنندگان در این پیمایش به‌طور کلی بخش فناوری، بخش تولید و بخش انرژی را حائز بیشترین تاثیرات دانستند. اما خبرگان فناوری تاثیر گسترده‌تری را می‌بینند و تاثیر فناوری را بر همه صنایع گسترده می‌دانند. تقریبا در همه موارد، خبرگانی که در حوزه‌های مختلف فناوری کار می‌کنند، بر این باور بودند که این تاثیرات زودتر از آنچه عموم مردم می‌پندارند آشکار خواهد شد. بر اساس دیدگاه این خبرگان، تغییرات بزرگی در سه سال آینده در صنایع مختلف رخ خواهد داد. اگر این پیش بینی درست باشد، ما باید در آماده‌سازی خود برای این تحول از نظر اجتماعی و اقتصادی سریع‌تر عمل کنیم.

آموزش و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی مهم‌ترین عواملی هستند که نوآوری فناورانه را به دنبال خواهند داشت.  هم خبرگان فناوری و هم مخاطبان عمومی پیمایش ما بر این باور بودند که آموزش و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، شامل تحقیق و توسعه، استعداد جهانی و بورس‌های تحصیلی مهم‌ترین عواملی هستند که نوآوری فناورانه را در آینده تقویت خواهند کرد.  پیش‌بینی آینده تنها در زمانی ارزشمند است که اقداماتی را در زمان کنونی برانگیزد. فارغ از اینکه این فناوری‌ها چه زمانی پیدا شوند و اینکه کدام صنعت از طریق این فناوری‌ها دچار بیشترین تحول شود، اجماع روشنی وجود دارد که یک جهش فناورانه در راه است. ما تنها در حال پیش‌بینی یک «گام بعدی» نیستیم، یادگیری ماشین‌ها، ارتباطات همه‌گیر و وسایل نقلیه خودران چگونگی زندگی ما را به‌طور عمده تغییر خواهند داد. این تحولات مشکلات تازه‌ای ایجاد خواهند کرد، ناهمگونی دستمزدها را افزایش خواهد داد و بیانیه ارزش حکومت‌های مرکزی را دچار چالش خواهد کرد.  «فناوری‌های امروزی به همان گستردگی و سرعت همیشگی در حال پیشرفت هستند، اما همچنان تشخیص فناوری‌های آینده‌دار از فناوری‌های خوش آب و رنگ دشوار است.»  با توجه به این نکته، ما چهار پیشنهاد را برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از قدرت تحول‌آمیز فناوری ارائه می‌کنیم:

تقویت شهروندی دیجیتال: شیوه کار، زندگی و تعاملات ما به سرعت تغییر می‌کند. ما تبدیل به شهروندانی شده‌ایم که به هم متصل هستند. ما کارکنانی وابسته به ماشین‌ها هستیم و روز به روز «دیجیتال‌تر» می‌شویم. از آنجا که ما در همه لحظات به یکدیگر مرتبطیم و بسیاری از فناوری‌های جدید را در زندگی خود به کار بسته‌ایم، دولت‌های ما نیز باید با نیازمندی‌های جهان دیجیتال انطباق پیدا کنند. دولت‌ها با کسب‌وکارهایی مقایسه می‌شوند که از تازه‌ترین فناوری‌ها بهره‌گیری می‌کنند.ایجاد یک راهبرد ملی برای هوش ماشین‌ها: به نظر می‌رسد هیچ فناوری‌ای به اندازه هوش ماشین‌ها قدرتمند و همه‌گیر نخواهد شد. این حوزه فناوری در آینده همچون رقابت‌های فضایی محل رقابت شدید خواهد شد. یک تلاش متمرکز و جمعی که اهداف یادگیری ماشین‌ها را تعریف کند برای موفقیت اقتصادی و امنیت ملی ما ضروری است. کشور نیازمند یک راهبرد رسمی است که اولویت‌های سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات بخش خصوصی و عمومی را تعیین کند.

تقویت مشارکت عمومی-خصوصی: مخاطبان عمومی ما فضای مجازی هوشمند را به‌عنوان فناوری‌ای که می‌تواند به شیوه خدمت‌رسانی دولت به مردم کمک کند معرفی کردند. از آنجا که امور ضروری روزمره ما روز به روز وابستگی بیشتری به اینترنت پیدا می‌کند، با پیشبرد این روند، کسب‌وکار‌ها، حریم خصوصی و حتی ایمنی ما آسیب‌پذیرتر می‌شود. دولت مرکزی باید از نقش منحصر به فرد خود برای توانمندسازی همکاری بخش خصوصی از طریق سازمان‌هایی که اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند بهره‌گیری کند.تقویت سرمایه‌گذاری در نوآوری: سرعت روزافزون فناوری مستلزم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نوآوری و فناوری است. ما نمی‌توانیم به‌تنهایی موفق شویم. ما نیاز داریم که وسعت داده‌های خود را از چند شرکت فراتر ببریم و مشارکت گسترده‌ای ایجاد کنیم تا بتوانیم تمام قابلیت‌های فناوری‌های نوظهور را مورد استفاده قرار دهیم.